Ο Περιφερειάρχης…..κι ο περιφερειακός του Βόλου

 

Συνεχίζει να μας εκπλήσσει ο Περιφερειάρχης, κάθε φορά που εμφανίζεται σε τοπικά μέσα ενημέρωσης κι αναφέρεται στα έργα της περιοχής και τη δράση των τελευταίων Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων(ΝΑ).

Δέκα(10) χρόνια μετά την εκλογή του στο νέο θεσμό, συνεχίζει να μιλάει σ΄ αυτούς τους μονολόγους του, για λάθη των προηγούμενων, αυτοθαυμαζόμενος για πολύχρονη και επιτυχημένη θητεία του στην Περιφέρεια.

Έτσι και πρόσφατα, σε τοπικό ραδιόφωνο, αναφερόμενος μεταξύ άλλων και στον Περιφερειακό, στον οποίο δεν έγινε τίποτα τη τελευταία 10ετία, είπε ότι οι προηγούμενοι έμπλεξαν το έργο, γιατί χρηματοδότησαν την ολοκλήρωση της μελέτης που όμως επέβλεπε το Υπουργείο κι ότι ο ίδιος δεν είχε αρμοδιότητες, αλλά τώρα που τις πήρε, όλα έχουν δρομολογηθεί κλπ..

Γράφω το παρόν σημείωμα ως στέλεχος της τελευταίας ΝΑ Μαγνησίας για την αποκατάσταση της πραγματικότητας για τους πολίτες που καλά θυμούνται.

Είναι γνωστό ότι η μελέτη και η κατασκευή μεγάλων δημοσίων έργων, όπως κι ο Περιφερειακός, γινόταν πάντα από το Υπουργείο Υποδομών. Είναι γνωστό επίσης ότι το έργο αυτό, μετά τους ολυμπιακούς αγώνες(2004), είχε ουσιαστικά εγκαταλειφθεί με δυο(2) κατασκευασμένα τμήματα, σε Δύση και Ανατολή, κι ένα ημιτελές στο ενδιάμεσο (Αγία Παρασκευή).

Οι δύο(2)τελευταίες ΝΑ Ι. Πρίντζου και Α Παπατόλια έδωσαν τότε σκληρές μάχες, μαζί με τους βουλευτές, κι ας μην είχαν αρμοδιότητες, για να ξεπεράσουν τα πολλά εμπόδια και να δοθεί τελικά σε κυκλοφορία το τμήμα από Λαρίσης μέχρι τη Νέα Δημητριάδα.

Η τελευταία μάλιστα ΝΑ είχε συστήσει μόνιμη Επιτροπή Παρακολούθησης του έργου με τη συμμετοχή Δήμου Βόλου, ΤΕΕ και ΕΚ κλπ που συνεδρίαζε σε τακτά διαστήματα και εισηγούνταν προτάσεις για την έγκαιρη και εύρυθμη ολοκλήρωση του έργου.

Όταν το κράτος είναι συγκεντρωτικό και ελέγχει τα πάντα από την Αθήνα, αρμοδιότητες έχει αυτός που αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, έλεγε ο μακαρίτης Γ. Γεννηματάς.

Ποτέ, λοιπόν, η ΝΑ δεν χρηματοδότησε μελέτη και δεν “μπέρδεψε” τη συνέχιση του έργου, αντίθετα η Περιφέρεια κατάργησε την Επιτροπή των φορέων της Μαγνησίας που παρακολουθούσε και διεκδικούσε την ολοκλήρωση του έργου.

Από τότε και κυρίως κατά την τελευταία 10ετία ο Περιφερειακός έχει προσελκύσει μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο, ιδιαίτερα μετά την κατασκευή της σήραγγας στη Γορίτσα. Επειδή, όμως, διέρχεται μέσα από κατοικημένες περιοχές προκαλεί μεγάλο περιβαλλοντικό θόρυβο πέρα από τα επιτρεπτά όρια. Ήδη από το 2013-14, με μελέτη του ΠΘ, τεκμηριωνόταν η κατασκευή πετασμάτων ηχοπροστασίας, ενώ υπήρχαν επιστολές της τελευταίας ΝΑ προς το Υπουργείο για τη χρηματοδότηση και την κατασκευή τους. Τώρα, λοιπόν, που η Περιφέρεια έχει τις τυπικές αρμοδιότητες ας αναλάβει δράση, να μελετήσει και να εντάξει την κατασκευή ηχοπετασμάτων στον Περιφερειακό, που θα απαλλάξει τους κατοίκους στις αστικές περιοχές, που γειτνιάζουν με το δρόμο, από τη βάσανο του θορύβου.

Κατανοούμε ότι είναι τύχη να μην έχει κανείς ουσιαστική αντιπολίτευση για μια 10ετία, αλλά υπάρχουν οι κάτοικοι αυτής της περιοχής που έζησαν και ζουν την πραγματικότητα και δεν πρέπει να προκαλείται η νοημοσύνη τους.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΟ «ΚΛΕΙΣΙΜΟ» ΤΩΝ ΝΟΜΑΡΧΙΩΝ, Ο Γ.Γ. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΑΙ Η ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Τι είχες Γιάννη τι είχα πάντα οι ανατριχιαστικοί διάλογοι της Πυροσβεστικής

ΚΟΙΝΗ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΟΑΡΙΣΤΕΡΑΣ