ΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΒΟΛΟ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑΡΙΑ


Διανοίχθηκε τις προηγούμενες ημέρες, με τις συνήθεις τυμπανοκρουσίες της Δημοτικής Αρχής, το στένωμα του δρόμου σε κεντρικό σημείο του οικισμού της Άλλης Μεριάς. «Είναι ντροπή επί τόσα χρόνια να μην έχει δοθεί λύση στο πρόβλημα. Πρόκειται για ένα δρόμο που προτιμάται γιατί έχει λιγότερες στροφές και εξυπηρετεί», δήλωσε ο αντιδήμαρχος Θ. Σταυρίδης.
Να θυμίσουμε, καταρχάς, στον αντιδήμαρχο ότι η προηγούμενη δημοτική αρχή, μετά την άρνηση του ιδιοκτήτη του κτίσματος που προκαλούσε τη στένωση του δρόμου να έλθει σε συμφωνία με τον Δήμο, κίνησε το 2013 τη διαδικασία απαλλοτρίωσης, ώστε να μην χάνεται άσκοπα χρόνος σε συζητήσεις. Μόλις εκλέχθηκε η νέα δημοτική αρχή, ο δήμαρχος, με τη γνωστή οίηση, χλεύασε τις νόμιμες διαδικασίες που είχαν ακολουθηθεί και δεσμεύτηκε πως  θα «καθάριζε» αυτός πάραυτα και μέσα στο 2014 θα άνοιγε ο δρόμος. Ο δρόμος φυσικά δεν άνοιξε, χάθηκε πολύτιμος χρόνος και τελικά άνοιξε μετά από τριάμισι και πλέον χρόνια, αφού κινήθηκαν και πάλι οι νόμιμες διαδικασίες.
Αλλά έτσι είναι. «Μ’ όποιον δάσκαλο καθίσεις, τέτοια γράμματα θα μάθεις», θα έλεγα στον ευγενικό και χαμηλών τόνων  συνάδελφο που έχω γνωρίσει, όταν αντί να μιλήσει για το έργο, μιλάει για ντροπή των προηγούμενων. Πράγματι η διάνοιξη, που γίνεται στο συγκεκριμένο σημείο, θα ανακουφίσει την κυκλοφορία. Έρχεται δε, όπως προανέφερα, ως συνέχεια ενός σχεδιασμού που ξεκινήσαμε, εμείς οι προηγούμενοι, μετά τη συνένωση των πρώην Δήμων Ιωλκού και Πορταριάς με το Δήμο Βόλου. Όμως το πιο σημαντικό θέμα, στην περίπτωση του δρόμου της Άλλης Μεριάς, παραμένει αυτή η προτίμηση των οδηγών, που κάνει το κυκλοφοριακό δυσβάσταχτο για τους κατοίκους. Ο μοναδικός αυτός παλαιός δρόμος που διασχίζει το χωριό, έχει μετατραπεί τα τελευταία χρόνια, μετά τη λειτουργία του Περιφερειακού, χωρίς να έχει τις προδιαγραφές, σε «κανονικό» τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου από Βόλο μέχρι την Πορταριά, αφού προσελκύει πλέον μεγάλο μέρος του κυκλοφοριακού φόρτου από και προς το Πήλιο. Είναι δε γνωστό ότι πρόκειται για στενό και χωρίς πεζοδρόμια δρόμο, ο οποίος μάλιστα «περνάει» δίπλα από το Δημοτικό Σχολείο και το Νηπιαγωγείο και ο οποίος αναστατώνει, με την ηχορύπανση, όσους κατοικούν στον κεντρικό ιστό του οικισμού.
Η λύση αυτού του σοβαρού προβλήματος δεν μπορεί να είναι άλλη από την υλοποίηση του επόμενου βήματος που είχαμε αρχίσει να σχεδιάζουμε εμείς οι προηγούμενοι. Την εκτροπή, δηλαδή, της κυκλοφορίας εκτός οικισμού. Είχαμε για το λόγο αυτό προχωρήσει στη σύνταξη μιας αναγνωριστικής μελέτης για την κατασκευή του υπάρχοντος διανοιγμένου δρόμου, που διατρέχει το λόφο της Επισκοπής. Επειδή δε ο χώρος είναι κηρυγμένος ως αρχαιολογικός, υποβάλαμε σχετικό αίτημα στο Τοπικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο για την έγκριση μικρής μετατόπισης του ορίου που σήμερα ταυτίζεται με τον υπάρχοντα χωματόδρομο. Το θέμα παραμένει χωρίς συνέχεια και συνεννόηση με την Περιφέρεια, που έχει και την αρμοδιότητα συντήρησης και επανασχεδιασμού του τριτεύοντος εθνικού και του επαρχιακού οδικού δικτύου. Το πρόβλημα βέβαια είναι γενικότερο με την παλαιά χάραξη του εθνικού και επαρχιακού δικτύου, του 1950, μέσα από τους οικισμούς Άλλης Μεριάς Ανακασιάς Άνω Βόλου και Πορταριάς και πρέπει να αντιμετωπισθεί με τον επανασχεδιασμό του.
Ας συνεχίσουν, λοιπόν, το μακροχρόνιο σχεδιασμό της πόλης και της ευρύτερης περιοχής κι ας σταματήσουν να μέμφονται και να υβρίζουν διαρκώς τους προηγούμενους για το πόσα σχεδίασαν και πρόλαβαν να υλοποιήσουν σε μόλις τρία χρόνια συνένωσης εν λειτουργία, με χιλιάδες εκκρεμότητες από τους πρώην Δήμους και τις επιχειρήσεις τους, που σχεδόν στο σύνολό τους αντιμετωπίσθηκαν και δεν μεταφέρθηκαν στους επόμενους.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ ΑΥΞΗΣΗ ΔΙΟΔΙΩΝ ΒΟΛΟΥ - ΛΑΡΙΣΑΣ: ΜΙΑ ΙΔΙΟΤΥΠΗ ΤΟΠΙΚΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ

Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΑΙΑΝΤΑ, Η AΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΟΛΟΥ

Ας μιλήσουμε, επιτέλους, για την πόλη μας Ενέργεια και περιβάλλον μείζονα θέματα για την επόμενη 5ετία