Η ΑΕΡΟΡΥΠΑΝΣΗ ΚΑΙ Η ΑΠΟΥΣΙΑ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ

«Στο κόκκινο ο δείκτης μέτρησης της αέριας ρύπανσης, σε αιωρούμενα σωματίδια, στον σταθμό καταγραφής της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στο Βόλο και μάλιστα με ποσοστά ρύπων που έφθασαν έως και τρεις (3) φορές πάνω από τα επιτρεπόμενα όρια», διαβάζουμε στον τοπικό τύπο την προηγούμενη εβδομάδα.
Τίποτα καινούργιο για όποιους γνωρίζουν τα προβλήματα της πόλης. Πρόκειται για ένα θέμα που είναι γνωστό εδώ και πολύ καιρό, τόσο από τις μετρήσεις που γίνονται όσο και από τις μελέτες που έχουν συνταχθεί κατά καιρούς για το ίδιο θέμα. Το πολεοδομικό συγκρότημα του Βόλου, λόγω του ανάγλυφου των ορεινών όγκων που το περιβάλλουν, από τη μεριά του Πηλίου, ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες «υποφέρει» από τον εγκλωβισμό αέριων ρύπων πάνω από την πόλη, με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται η ποιότητα ζωής των κατοίκων του. Είναι, γι’ αυτό, ένα μείζον πρόβλημα για την πόλη μας, που απαιτεί μακροχρόνιο Σχέδιο και διαρκή και συστηματική προσπάθεια ελέγχου των πηγών ρύπανσης από κάθε Δημοτική Αρχή, είτε στο πεδίο των περιορισμένων αρμοδιοτήτων της, είτε στο πεδίο της διεκδίκησης απέναντι στην περιφέρεια ή το κεντρικό κράτος.
Οι πηγές της αερορύπανσης είναι, κατά βάση, οι καύσεις που γίνονται στον αστικό και περιαστικό χώρο της πόλης από τη λειτουργία παραγωγικών μονάδων (εργοστάσια, βιοτεχνίες κλπ) και κυρίως από την κυκλοφορία των οχημάτων κάθε είδους, ενώ τη χειμερινή περίοδο προστίθενται και οι ρύποι από τη θέρμανση των κατοικιών. Είναι γνωστό δε, ότι η αερορύπανση είναι άμεσα συνδεδεμένη με την ποιότητα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται, γι’ αυτό και η αντικατάσταση των ρυπογόνων καυσίμων από καθαρά καύσιμα πρέπει να είναι διαρκής επιδίωξη.
Σύμφωνα λοιπόν με τη μελέτη που έκανε η τ. Νομαρχία (περίοδος Παπατόλια), η βασική πηγή, που μάλιστα συμμετέχει με ποσοστό 65% (καλοκαιρινή περίοδο), είναι το κυκλοφορικό, μαζί με την επαναιώρηση των σωματιδίων που επικάθονται στα οδοστρώματα της πόλης.
Συνεπώς, στο επίκεντρο κάθε δημοτικής Αρχής πρέπει να είναι το κυκλοφοριακό της πόλης, τα καθαρά καύσιμα, τα καθαρά οδοστρώματα στους δρόμους αυξημένης κυκλοφορίας και η λήψη μέτρων κατά την κατασκευή κάθε είδους έργου.
Τα προηγούμενα χρόνια, διεκδικώντας ως τοπική κοινωνία, καταφέραμε να αποτρέψουμε το κάψιμο ελαστικών από την ΑΓΕΤ (περίοδος νομαρχίας Σκοτινιώτη). Στη συνέχεια, πετύχαμε να εγκαταστήσει η ΑΓΕΤ τα υβριδικά φίλτρα, ώστε να σταματήσουν οι παροδικές «εκρήξεις» της παραγωγής στον αέρα όταν δημιουργούνταν οι κατάλληλες συνθήκες στα παραδοσιακά ηλεκτροστατικά φίλτρα, όπως επίσης και να αντικαταστήσει τη χρήση του μαζούτ ως πρώτης καύσιμης ύλης στην έναρξη της παραγωγικής διαδικασίας των φούρνων (περίοδος Παπατόλια - Βούλγαρη).
Στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της αερορύπανσης, η προηγούμενη δημοτική Αρχή (Σκοτινιώτη), έχοντας υπόψη τις πηγές ρύπανσης και την ανάγκη βελτίωσης της ποιότητας των καυσίμων, προσχώρησε αμέσως στο Σύμφωνο των Ευρωπαίων Δημάρχων και στο πρόγραμμα 20-20-20 της ΕΕ, δηλαδή το 2020 να έχει μειωθεί η κατανάλωση ενέργειας κατά 20% και να έχουμε υποκαταστήσει τα παραδοσιακά καύσιμα με 20% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Η υπογραφή του συμφώνου προϋπέθετε την σύνταξη 5ετούς Σχεδίου Δράσης, το οποίο αφού εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο, κατατέθηκε στην ΕΕ.
Το επόμενο βήμα ήταν η υλοποίηση αυτού του Σχεδίου Δράσης και η συνεχής παρακολούθηση και επικαιροποίησή του, ώστε να πιάσουμε τους στόχους που έχουν τεθεί.
Ένα από τα θέματα που εξαρτώνται άμεσα από το Δήμο ήταν η επέκταση της χρήσης του φυσικού αερίου σε όλες τις Δημοτικές εγκαταστάσεις και τα σχολεία της πόλης, που εκτός από τη μείωση της ρύπανσης, είχε άμεση επίπτωση και στο κόστος λειτουργίας του Δήμου.

Το ίδιο ξεκίνησε να κάνει και με το ρυπογόνο στόλο των απορριμματοφόρων και των άλλων φορτηγών και αυτοκινήτων του μεγάλου μας Δήμου, προγραμματίζοντας επίσης τη χρήση του φυσικού αερίου που υπάρχει στην πόλη εδώ και πολλά χρόνια.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ ΑΥΞΗΣΗ ΔΙΟΔΙΩΝ ΒΟΛΟΥ - ΛΑΡΙΣΑΣ: ΜΙΑ ΙΔΙΟΤΥΠΗ ΤΟΠΙΚΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ

Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΑΙΑΝΤΑ, Η AΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΟΛΟΥ

Ας μιλήσουμε, επιτέλους, για την πόλη μας Ενέργεια και περιβάλλον μείζονα θέματα για την επόμενη 5ετία