Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΥΚΛΙΚΩΝ ΚΟΜΒΩΝ ΣΤΟΝ ΒΟΛΟ … ΚΑΙ Η ΣΥΝΗΘΗΣ ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΣΗ

«Αυτούς που πολέμησαν αυτή την επιλογή της Δημοτικής Αρχής τους παραδίδουμε στην κρίση των πολιτών. Ο Δήμος προχωρεί με άλματα στο μέλλον»….
(δελτίο Τύπου Δημοτικής Αρχής)

Ξεκίνησε, τις τελευταίες μέρες, η κατασκευή του πρώτου από τους τέσσερις κυκλικούς κόμβους που έχουν προγραμματιστεί σε κεντρικές διασταυρώσεις της πόλης του Βόλου, τέσσερα σχεδόν χρόνια από τότε που έγινε ο πρώτος σχεδιασμός για το θέμα, το 2013. Οι κυκλικοί κόμβοι, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, θα κατασκευαστούν στην περιοχή του Δημαρχείου (Δημητριάδος, Λαμπράκη και Ιάσονος), στο Τελωνείο (Λαμπράκη- Παπαδιαμάντη), στην περιοχή του ΚΤΕΛ (Αθηνών, Λαμπράκη και Σέκερη) και Διμηνίου (Λαρίσης. Δερβενακίων και Μπότσαρη).
Πόση διαστρέβλωση -σκέφτηκα, διαβάζοντας το παραπάνω απόσπασμα-μπορεί να αντέξει ένας άνθρωπος που γνωρίζει πολύ καλά το θέμα, αφού το έχει παρακολουθήσει από την αρχή, για λογαριασμό της προηγούμενης δημοτικής αρχής, και έχει συμβάλει στον σχεδιασμό του; Έτσι αποφάσισα να γράψω τον παρόν σημείωμα για την αποκατάσταση της αλήθειας.
Έχει γίνει πλέον κατανοητό σε όλους ότι η σημερινή Δημοτική Αρχή, αισθανόμενη ως αβάσταχτο βάρος το πλούσιο και δημιουργικό παρελθόν της πόλης μας στο οποίο δεν είχε καμία συμβολή, έχει χωρίσει τη σύγχρονη ιστορία του Βόλου σε δύο περιόδους: τη σκοτεινή περίοδο, πριν από την έλευση του «Μεσσία», και τη λαμπερή εξ αποκαλύψεως περίοδο που αρχίζει τον Σεπτέμβριο του 2014.
Έτσι, παραβλέποντας τις ισχυρές αστικές υποδομές που διαθέτει η πόλη μας και το υψηλό – για τα ελληνικά δεδομένα - επίπεδο ανάπτυξής της, παρουσιάζει μια παραπλανητική, ζοφερή εικόνα για την πόλη, προκειμένου να συκοφαντήσει τους προηγούμενους, οι οποίοι δήθεν δεν έκαναν τίποτα και την κρατούσαν καθηλωμένη. Επιπλέον, οικειοποιείται κάθε έργο που σχεδιάστηκε από τους προηγούμενους και υλοποιείται από τους επόμενους, όπως άλλωστε είναι φυσικό, αφού στις δημοκρατίες η Διοίκηση έχει συνέχεια. Και είναι χρέος κάθε δημοτικής αρχής και να ολοκληρώνει το έργο που παραλαμβάνει από την προηγούμενη Αρχή και να σχεδιάζει για το μέλλον της πόλης, ώστε να αφήσει τον σχεδιασμό ως παρακαταθήκη στην επόμενη. Πολύ περισσότερο τις τελευταίες δεκαετίες, που τα ευρωπαϊκά πρόγραμμα (ΠΕΠ 2007-2013, ΠΕΠ 2014-2020 κλπ) δεν συμπίπτουν με τις δημοτικές περιόδους και συνεπώς η λειτουργική συνέχεια είναι υποχρεωτική.
Χαρακτηριστική είναι και η περίπτωση των πρώτων κυκλικών κόμβων σε κυκλοφοριακά επιβαρυμένες περιοχές του Βόλου, για τους οποίους όχι μόνο επαίρεται η σημερινή δημοτική αρχή, αλλά και οικειοποιείται ένα σχεδιασμό που ξεκίνησε από το 2013. Ήταν τότε που είχαμε καταφέρει ώστε ο Βόλος να ενταχθεί στη μελέτη του Υπουργείου Περιβάλλοντος για τη μέτρηση και αξιολόγηση του περιβαλλοντικού θορύβου (ηχορύπανση) σε μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας. Η μελέτη αυτή, που συντάχθηκε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, σε συνεργασία και με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και με τη συνδρομή του Δήμου Βόλου, παρουσιάσθηκε και συζητήθηκε το 2013. Η μελέτη απέδειξε ότι ένα σημαντικό ποσοστό, πάνω από το 8% του πληθυσμού της πόλης, ζει σε συνθήκες υπέρβασης των ορίων του περιβαλλοντικού θορύβου. Έτσι, εκτός από τα ηχοπετάσματα που πρέπει να τοποθετηθούν σε πολλά τμήματα του Περιφερειακού, ένα από τα μέτρα που προτεινόταν και στο πλαίσιο της βιώσιμης κινητικότητας ήταν και η κατασκευή κυκλικών κόμβων σε κεντρικά σημεία της πόλης.
Στο πλαίσιο αυτό, τον Μάρτιο του 2014 προκηρύξαμε τη μελέτη για τον σχεδιασμό των παραπάνω κόμβων, ώστε να ενταχθούν χρηματοδοτικά στο ΠΕΠ Θεσσαλίας για τη νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020.
Η παρούσα διοίκηση του Δήμου, αφού με συκοφάντησε ότι υπέγραψα τη σύμβαση λίγο πριν παραδώσουμε στους ίδιους τον Δήμο, παρότι γνώριζε ότι τότε ολοκληρώθηκε η διαγωνιστική διαδικασία από την Υπηρεσία, προχώρησε στην ακύρωση της σύμβασης (με ποιο τρόπο !!!) και στην απευθείας ανάθεση της μελέτης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Όπως είναι γνωστό, η μελέτη αυτή ολοκληρώθηκε και ήδη ξεκίνησε και η κατασκευή τους. Μάλιστα, η συντοπίτισσα τέως υφυπουργός Υποδομών μερίμνησε ώστε το έργο να χρηματοδοτηθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στον Δήμο να εντάξει άλλο έργο στο πρόγραμμα αστικών αναπλάσεων του ΕΣΠΑ Θεσσαλίας.
Σήμερα, με το παραπάνω δελτίο τύπου, όχι μόνο οικειοποιείται απολύτως το έργο, αλλά συνεχίζει να μας συκοφαντεί και να παραπληροφορεί τους πολίτες, αφού όχι μόνο κρύβει ότι ήμασταν οι αρχικοί σχεδιαστές του έργου, αλλά μας παρουσιάζει και σαν πολέμιους αυτής της επιλογής της σημερινής Δημοτικής Αρχής.

Και καλά τους κυκλικούς κόμβους, τους βρήκε μπροστά της και τους προχώρησε, για τον Περιφερειακό τι έκανε τρία(3) ολόκληρα χρόνια, όταν οι κάτοικοι σε ορισμένα τμήματα υποφέρουν από τον θόρυβο; Η αλληλογραφία μας με το Υπουργείο Μεταφορών για τη μελέτη και την κατασκευή ηχοπετασμάτων στο Περιφερειακό υπάρχει στον Δήμο. Ας την αξιοποιήσουν και ας συνεχίσουν από εκεί που αφήσαμε το θέμα.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ ΑΥΞΗΣΗ ΔΙΟΔΙΩΝ ΒΟΛΟΥ - ΛΑΡΙΣΑΣ: ΜΙΑ ΙΔΙΟΤΥΠΗ ΤΟΠΙΚΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ

Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΑΙΑΝΤΑ, Η AΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΟΛΟΥ

Ας μιλήσουμε, επιτέλους, για την πόλη μας Ενέργεια και περιβάλλον μείζονα θέματα για την επόμενη 5ετία