ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ ΝΑ ΜΗ ΔΟΘΕΙ ΣΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ

Να μη βάλουμε και πάλι "αυτογκόλ" για ευθύνες άλλων*

Ο Περιφερειακός του Βόλου, όπως κι άλλα έργα που κατασκευάστηκαν ή δεν κατασκευάστηκαν στην περιοχή μας, από την πολιτεία, αποτέλεσαν, δυστυχώς,, διαχρονικά, όχι πεδίο συνεννόησης και συνεργασίας για την ισχυρότερη δυνατή διεκδίκησής τους από το συγκεντρωτικό κράτος αλλά, σχεδόν πάντα, πεδίο έντονης και άγονης τοπικής αντιπαράθεσης. Ιδιαίτερα δε για τον Περιφερειακό που απασχολεί την τοπική κοινωνία τουλάχιστο τα τελευταία τριάντα χρόνια(30) οι δημόσιες αντιπαραθέσεις ήταν διαρκείς, μονότονες και γνωστές στο πανελλήνιο, κάθε φορά που ξεπρόβαλε ένα νέο γεγονός ή ένας από τους πολλούς Εργολάβους που ενεπλάκησαν εγκατέλειπε για διάφορους λόγους το έργο κλπ. Επειδή δε στη μακροχρόνια αυτή περίοδο προέκυψαν και αλλαγές είτε σε κυβερνήσεις είτε σε τοπικά αξιώματα είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε και το γνωστό από το παρελθόν τραγέλαφο των συμπεριφορών, κυβερνητικών και αντιπολιτευόμενων στελεχών, όταν από τις εκλογές προέκυπταν αλλαγές στους ρόλους. Έχουν δίκιο όσοι, όπως ο μακαρίτης Γιάννης Μουγογιάννης, έχουν αποκαλέσει το έργο σύγχρονο «γεφύρι της Άρτας». Ένα χαρακτηριστικό έργο που αντανακλά και το σύστημα παραγωγής των δημοσίων έργων στη χώρα αλλά και την «κακοδαιμονία» της τοπικής μας κοινωνίας που δεν καταφέρνει, όπως συμβαίνει σε άλλες πόλεις, να ενώνει τις τοπικές κοινωνικές και πολιτικές δυνάμεις σε κοινές διεκδικήσεις, για τα τοπικά θέματα, απέναντι στο συγκεντρωτικό κράτος που πεισματικά αρνείται μέχρι σήμερα να αποκεντρώσει ακόμη και την κατασκευή έργων μεσαίου μεγέθους όπως είναι ο περιφερειακός.
Οι συνέπειες αυτού του αρνητικού πλαισίου δράσης είναι γνωστές. Απουσία από την πόλη, για πολλά χρόνια, ενός σύγχρονου Περιφερειακού που θα βελτίωνε της ποιότητα ζωής στην πόλη, από την αερορύπανση που κατά 60% προέρχεται από το κυκλοφοριακό, από τα βαρέα οχήματα που για πολλά χρόνια εξυπηρετούσε η διαδρομή Παπαδιαμάντη-Παγασών-Αναλήψεως και τα τελευταία χρόνια ο ημιτελής Περιφερειακός που εκτρέπεται όμως (προσωρινά !) μέσα από τη Ν. Δημητριάδα και δίπλα σε συγκροτήματα σχολείων και αθλητικών εγκαταστάσεων.
Θα ήταν γι’ αυτό αδιανόητο, για μια ακόμη φορά, την τώρα που τελειώνουν οι εργασίες που τόσα χρόνια δοκιμάζουν τα όρια υπομονής των βολιωτών και ιδιαίτερα των κατοίκων μιας μεγάλης συνοικίας της πόλης, που πολλές φορές εξαπατήθηκαν από τα πολλά γεγονότα των τελευταίων χρόνων να μη δοθεί στην κυκλοφορία, έστω και προσωρινά και με τους προβλεπόμενους όρους ασφαλείας που θα κρίνουν οι αρμόδιες Υπηρεσίες, περιμένοντας πότε θα συγκινηθούν εκεί στα  Υπουργεία της Αθήνας να μας σχεδιάσουν και να μας κατασκευάσουν έναν πραγματικό Περιφερειακό αντάξιο μιας μεγάλης πόλης, με ανισόπεδους κόμβους στις βασικές διασταυρώσεις (Ιωλκού, Φυτόκου, Άλλης Μεριάς, Μελισσατίκων κλπ), με ηχοπετάσματα κατά μήκος των τμημάτων, όπου η πρόσφατη μελέτη του ΥΠΕΚΑ-ΠΘ υποδεικνύει ότι υπάρχει ηχορύπανση που υπερβαίνει τα όρια, με άμεση πληρωμή των απαλλοτριώσεων ώστε να ξεκινήσεις η κατασκευή του τμημάτος παράκαμψης της Αγριάς, και η μελέτη του τμήματος μπουρμπουλήθρα - Λαρίσης και, ναι, στο τέλος και με μια διπλή σήραγγα στη Γορίτσα.
Όχι, λοιπόν, άλλες αναβολές σ’ ένα έργο ανάσα για την πόλη και την ευρύτερη περιοχή. Όχι άλλες αναβολές και κυρίως ιεράρχηση των άμεσων στόχων με βάση τη σπουδαιότητα των παρεμβάσεων που πρέπει να γίνουν στο Περιφερειακό για να λειτουργήσει σωστά και να εξυπηρετήσει την πόλη.
Απαιτείται γι’ αυτό άμεση ανάληψη πρωτοβουλιών και συστράτευση όλων, στο σχεδιασμό των βημάτων που από κοινού πρέπει να ακολουθηθούν με πρώτο αυτό της άμεσης απόδοσης στην κυκλοφορία του τμήματος Γορίτσα -  «Αστέρια» Αγριάς με τη λήψη των μέτρων που επιβάλουν οι Ευρωπαϊκοί και Ελληνικοί κανονισμοί για τη λειτουργία αυτοκινηδρόμων και σηράγγων.
Κανέναν πολίτη δεν ενδιαφέρει, σήμερα, ποιος έχει δίκιο και ποιος έχει διαχρονικά τις ευθύνες για πράξεις και παραλήψεις που μας έχουν οδηγήσει στη σημερινή κατάσταση. Έχει πολύ δρόμο ακόμη η ολοκλήρωση του Περιφερειακού για να «κολλήσουμε», για μια ακόμη φορά, σε θέματα που μπορεί σχετικά πιο εύκολα να ξεπεραστούν. Διαφορετικά θα είμαστε άξιοι των επιλογών μας και εκτεθειμένοι έναντι των πολιτών που υπομονετικά περιμένουν λύσεις.

* από τον "Ταχυδρόμο" 27/7/2014

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΟ «ΚΛΕΙΣΙΜΟ» ΤΩΝ ΝΟΜΑΡΧΙΩΝ, Ο Γ.Γ. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΑΙ Η ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

ΚΟΙΝΗ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΟΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΓΝΩΜΗ"