ΚΑΡΛΑ και ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΣΕ ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΑ

Η νέα κυβέρνηση αντιμέτωπη με τα παλαιά προβλήματα της Μαγνησίας

Παραφράζοντας το γνωστό άσμα θα μπορούσε να πει κανείς, αναφερόμενος στα μεγάλα προβλήματα υποδομών του Νομού Μαγνησίας, ότι «οι κυβερνήσεις πέφτουνε μα τα προβλήματα μένουν». Η κυβέρνηση που μόλις εκλέχθηκε βρίσκεται ξανά αντιμέτωπη με τις δύο μεγάλες εκκρεμότητες που η ίδια άφησε το 2004, αφού πέντε (5) χρόνια μετά δύο από τα μεγάλα τοπικά θέματα, όπως τα έργα του Περιφερειακού και της Κάρλας ακόμη δεν ολοκληρώθηκαν. Βρίσκονται δε σε μια κρίσιμη φάση και γι’ αυτό πρέπει, άμεσα, να αναληφθούν πρωτοβουλίες από τους νέους Υπουργούς.
Κανείς δεν αμφισβητεί ότι έγιναν βήματα προόδου των έργων αυτών τα προηγούμενα χρόνια. Κανείς, επίσης, δεν μπορεί, σήμερα, να αμφισβητήσει ότι τα όποια βήματα προόδου έγιναν κάτω από μια διαρκή πίεση της τοπικής κοινωνίας. Ιδιαίτερα δε την τελευταία 3ετία όταν η σημερινή Νομαρχιακή Αρχή ανέλαβε να συντονίσει, ως όφειλε, τις πρωτοβουλίες μεμονωμένων φορέων διεκδικώντας από την κυβέρνηση και την Περιφέρεια την ολοκλήρωση και τη απόδοση σε λειτουργία των δύο αυτών έργων. Όλοι επίσης κατανοούν σήμερα ότι η μομφή της δήθεν κομματικής αντιδικίας με την κυβέρνηση, που κάποιοι προσπάθησαν να μας προσάψουν τότε δεν είχε καμιά απολύτως βάση. Είναι μάλιστα υπόλογοι, στην τοπική κοινωνία, όσοι προσπάθησαν να χειραγωγήσουν τους τοπικούς φορείς και τα στελέχη προκειμένου να διασπαστεί το κοινό μέτωπο που δημιουργήθηκε γύρω από τα τοπικά αυτά θέματα.
Αυτό που ενόχλησε περισσότερο εκείνη την περίοδο ήταν η στάση κάποιων στελεχών της τότε κυβέρνησης που αρνήθηκαν συστηματικά τη συνεργασία με την τοπική κοινωνία και τους αιρετούς εκπροσώπους της, τόσο στο επίπεδο ενημέρωσης και παρακολούθησης των έργων όσο και στο επίπεδο ιεράρχησης των στόχων για τη σταδιακή λειτουργία τους. Προνομιακοί συνομιλητές τους ήταν τοπικά κομματικά στελέχη τα οποία, πολλές φορές, λειτουργούσαν και ως άτυποι εκπρόσωποί τους.
Ποιός δεν θυμάται την άρνηση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΧΩΔΕ, τον Ιανουάριο του 2007, να συναντήσει, μετά από αίτημά της, την Επιτροπή Παρακολούθησης του Περιφερειακού αποτελούμενη από τους φορείς της πόλης με επικεφαλής το Νομάρχη; Πέντε(5) χρόνια μετά και το πρώτο τμήμα του δρόμου από τον κόμβο Λαρίσης μέχρι την Αγριά παραμένει ημιτελές, χωρίς απαλλοτριώσεις και με τους Αναδόχους είτε να έχουν εγκαταλείψει το έργο είτε να βρίσκονται σε δυσμενή οικονομική θέση από τις μεγάλες καθυστερήσεις.
Ποιός δεν θυμάται τις κινητοποιήσεις που έγιναν για την Κάρλα και τις πιέσεις που ασκήθηκαν από την τοπική κοινωνία, που έφτασαν στα όρια της αυτοδικίας, για να ξεκινήσει επιτέλους ο πλημμυρισμός της λίμνης σαράντα πέντε(45) χρόνια μετά την αποξήρανσή της κι αφού είχαν προκληθεί σημαντικές περιβαλλοντικές καταστροφές; Ποιός δεν θυμάται τις συνεχείς διαμαρτυρίες μας για να ξεκινήσει επιτέλους η λειτουργία του φορέα Διαχείρισης Κάρλας που είχε ιδρυθεί από το 2003;
Φυσικά δεν εισακουστήκαμε και τα αποτελέσματα φάνηκαν και στη νεροποντή της προηγούμενης εβδομάδας. Αντί να προηγηθεί ο καθαρισμός των αντιπλημμυρικών καναλιών που θα οδηγούσαν τα νερά μέσα στη λίμνη δημοπρατήθηκε το έργο των πενήντα (50) υδρευτικών γεωτρήσεων οι οποίες θα αξιοποιηθούν μετά από χρόνια κι αφού κριθεί, τότε, και η ποιότητα και η ποσότητα των υπόγειων νερών της περιοχής.
Η Διοίκηση δε του φορέα που θα έπρεπε να αναλάβει έγκαιρα την παραλαβή και τη λειτουργία του ταμιευτήρα της Κάρλας, διορίσθηκε λίγους μήνες πριν από τις εκλογές χωρίς όμως την υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) για την εκχώρηση αρμοδιοτήτων που μάταια περίμενε μέχρι σήμερα.
Όλα αυτά βέβαια αποτελούν πια παρελθόν. Είναι όμως χαρακτηριστικά δείγματα μιας αντίληψης για τη λειτουργία τους κράτους που πρέπει άμεσα να ξεπεραστεί και να ανατραπεί. Το κράτος και το πολιτικό μας σύστημα με τη σημερινή συγκεντρωτική και κομματική λειτουργία έχει, προ πολλού, εξαντλήσει τα όρια του. Είναι ώριμες πια οι συνθήκες για την επανίδρυσή του με ισχυρούς και αποτελεσματικούς Δήμους, εκλεγμένη Περιφέρεια και πλήρη αναδιοργάνωση των διάσπαρτων μικρών υπηρεσιών που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους.
Οι θεσμικές αλλαγές βέβαια είναι απολύτως αναγκαίες και πρέπει άμεσα να δρομολογηθούν. Η υλοποίηση όμως των δύο μεγάλων εκκρεμοτήτων του Νομού δεν μπορεί να περιμένουν άλλο. Ο Περιφερειακός του Π.Σ. Βόλου και η Κάρλα απαιτούν, εδώ και τώρα, την άμεση παρέμβαση των νέων Υπουργών ώστε να δρομολογηθούν εξελίξεις. Δεν πρέπει να χαθεί άλλη πολύτιμη χειμερινή περίοδος για τον ταμιευτήρα της Κάρλας. Τα έργα του Περιφερειακού πρέπει να ολοκληρωθούν ώστε, το συντομότερο δυνατό, να λειτουργήσει το τμήμα του δρόμου από τον κόμβο Λαρίσης μέχρι την παραλιακή της Αγριάς. Οι δυνατότητες υπάρχουν και η υπομονή των κατοίκων έχει εξαντληθεί.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΟ «ΚΛΕΙΣΙΜΟ» ΤΩΝ ΝΟΜΑΡΧΙΩΝ, Ο Γ.Γ. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΑΙ Η ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

ΚΟΙΝΗ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΟΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΓΝΩΜΗ"