ΠΟΛΛΑΠΛΕΣ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΣΤΑΘΜΟ ΔΙΟΔΙΩΝ ΜΟΣΧΟΧΩΡΙΟΥ ΜΕΤΑΞΥ ΒΟΛΟΥ ΚΑΙ ΛΑΡΙΣΑΣ(6-4-08)

Οι μεγάλες αυξήσεις στο κόστος των διοδίων, που ανακοινώθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα, σε συνδυασμό με την επιβολή τέλους διοδίων και στις δύο κατευθύνσεις στο σταθμό Μοσχοχωρίου, μεταξύ Βόλου και Λάρισας, θα επιβαρύνουν όχι μόνο το πορτοφόλι των οδηγών, αλλά θα προκαλέσουν μεγάλα προβλήματα σε όλους τους οικισμούς κατά μήκος της παλαιάς εθνικής οδού μεταξύ Βόλου και Λάρισας.
Όπως έγινε γνωστό, από την 1η Απριλίου, οι οδηγοί που κάνουν ταξίδι «πήγαινε-έλα» στη Λάρισα θα πρέπει να καταβάλλουν πλέον πέντε(5) ευρώ για διόδια, αφενός λόγω αύξησης κι αφετέρου λόγω έναρξης επιβολής τέλους διοδίων στο σταθμό Μοσχοχωρίου και στην κατεύθυνση της διαδρομής προς Λάρισα που μέχρι σήμερα ήταν ελευθέρας.
Οι οδηγοί δε των φορτηγών αυτοκινήτων για ένα διπλό «πέρασμα» από το ίδιο σταθμό θα επιβαρύνονται πλέον, περίπου, με το ποσό των είκοσι(20) ευρώ.
Οι ανακοινώσεις αυτές των αυξήσεων και των νέων ρυθμίσεων στους σταθμούς των διοδίων δεν έγιναν, όπως μέχρι τώρα, από το ΥΠΕΧΩΔΕ και το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ), αλλά από την εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ» που ανέλαβε ήδη και εκμεταλλεύεται το τμήμα της εθνικής οδού, ΠΑΘΕ, από Ράχες Φθιώτιδας μέχρι Κλειδί Ημαθίας.
Είναι, όμως, γνωστό ότι μέχρι σήμερα οι οδηγοί των μεγάλων φορτηγών, κι όχι μόνο αυτοί, που κινούνταν με κατεύθυνση τη Νότια Ελλάδα, προκειμένου να «αποφύγουν» τα διόδια Μοσχοχωρίου, στη διαδρομή από Λάρισα μέχρι τον κόμβο του Βελεστίνου, ακολουθούσαν την παλαιά εθνική οδό, που περνάει μέσα από τα χωριά του κάμπου, των Νομών Λάρισας και Μαγνησίας.
Είναι, επίσης, γνωστό ότι αυτός ο παλαιός δρόμος έχει γεωμετρικά χαρακτηριστικά επαρχιακού δρόμου, δύο λωρίδων κυκλοφορίας, ενώ έχει ήδη υποστεί σοβαρές ζημιές από την κυκλοφορία των βαρέων αυτών οχημάτων που έκαναν αυτή την «έξυπνη» παράκαμψη.
Είναι ακόμη γνωστό ότι στη διαδρομή αυτή έχουν προκληθεί, κατά καιρούς, πολλά ατυχήματα, μερικά από τα οποία ήταν θανατηφόρα.
Το θέμα το είχαμε επισημάνει στο ΥΠΕΧΩΔΕ, με επιστολή του Νομάρχη Μαγνησίας Απόστολου Παπατόλια, τονίζοντας ότι απαιτούνταν ένας επανασχεδιασμός των σταθμών διοδίων, ώστε να μη «δίνουμε» κίνητρο στον οδηγό της νταλίκας να ακολουθεί τη διαδρομή από τους οικισμούς του κάμπου, αντί του τμήματος της ΠΑΘΕ, μεταξύ Βόλου και Λάρισας, προκαλώντας σοβαρές φθορές στο στενό οδόστρωμα και θέτοντας σε κινδύνους τη ζωή των κατοίκων.
Δυστυχώς, οι πρόσφατες ανακοινώσεις ότι οι οδηγοί θα πληρώνουν πλέον τέλη διοδίων, στο σταθμό Μοσχοχωρίου και στις δύο κατευθύνσεις και μάλιστα «τσουχτερά», θα δώσουν πρόσθετο κίνητρο στις «νταλίκες» να ακολουθήσουν τη διαδρομή της παλαιάς εθνικής οδού Βόλου - Λάρισας όχι μία, αλλά δύο φορές στο ταξίδι τους από Βορρά προς Νότο κι αντίστροφα.
Είναι σίγουρο ότι η κατάσταση στην παλαιά εθνική οδό θα επιδεινωθεί σημαντικά και θα εγκυμονεί πλέον σοβαρούς κινδύνους για τους οδηγούς των αγροτικών μηχανημάτων και των επιβατικών αυτοκινήτων των οικισμών του κάμπου που κινούνται ή μπαινοβγαίνουν στο δρόμο αυτό.
Δυστυχώς, η έκκληση μας προς την πολιτεία, μέχρι σήμερα, δεν εισακούσθηκε. Δεν μπορεί όμως το ΥΠΕΧΩΔΕ να εγκαταλείψει στην τύχη του ένα θέμα σοβαρό, για την περιοχή μας, μεταβιβάζοντας την αρμοδιότητα σε μια ιδιωτική εταιρεία που δεν έχει κανένα ενδιαφέρον να επιλύσει θέματα που ανάγονται στην αρμοδιότητα της πολιτείας, όπως είναι η οδική ασφάλεια των κατοίκων πολλών Δήμων και οικισμών της Μαγνησίας και της Λάρισας.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΟ «ΚΛΕΙΣΙΜΟ» ΤΩΝ ΝΟΜΑΡΧΙΩΝ, Ο Γ.Γ. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΑΙ Η ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Τι είχες Γιάννη τι είχα πάντα οι ανατριχιαστικοί διάλογοι της Πυροσβεστικής

ΚΟΙΝΗ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΟΑΡΙΣΤΕΡΑΣ