Η ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΟΛΟΥ
Ηλ.Ξηρακιάς: η αναβάθμιση του λειτουργικού συστήματος του δήμου προχωρά με απόλυτη διαφάνεια και διαγωνισμό με αξιολόγηση και όχι με απευθείας ανάθεση
Πάνω και από την «τοπική επιχειρηματικότητα» υπάρχει το συμφέρον του Δήμου και το ευρύτερο δημόσιο συμφέρον
Η δημόσια πρόσκληση - ερώτηση της κας Z. Μακρή να ενημερώσουμε το Δημοτικό Συμβούλιο και τους πολίτες σχετικά με τη διαδικασία που ακολουθήθηκε για την αναβάθμιση του πληροφοριακού συστήματος του Δήμου, είναι πραγματικά ευπρόσδεκτη, αφού μας δίνει την ευκαιρία να προβάλουμε τις προσπάθειες της σημερινής Δημοτικής Αρχής να επανεξετάσει και να μειώσει το κόστος λειτουργίας του Δήμου, με παράλληλη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων Υπηρεσιών.
Η αναγκαιότητα ενός μεγάλου Δήμου, αλλά και κάθε οργανισμού ή επιχείρησης, να διαθέτει ένα σύγχρονο πληροφοριακό σύστημα είναι σήμερα αυτονόητα επιτακτική.
Ο Δήμος Βόλου υποστηριζόταν την τελευταία 10ετία, από τότε που ξεκίνησε με τη μηχανοργάνωση ορισμένων υπηρεσιών του, από ένα εξελισσόμενο πληροφοριακό σύστημα, με ετήσιο κόστος 65.000 €, ενώ κατά την πρόσφατη ενοποίηση του πλήρωσε επιπλέον 130.000 € για τη μετάπτωση (μεταφορά) όλων των στοιχείων και αρχείων των πρώην Δήμων στον ενιαίο πλέον Δήμο.
Μετά από δύο (2) χρόνια λειτουργίας του ενιαίου Δήμου Βόλου και τη συστηματική προσπάθεια νοικοκυρέματος των οικονομικών του, ξεκινήσαμε τον τρίτο ετήσιο προϋπολογισμό με την επισήμανση ότι θα είναι η απαρχή για ένα προϋπολογισμό μηδενικής βάσης. Με επανεξέταση, δηλαδή, όλων των δαπανών και επανασχεδιασμό, όπου απαιτείται, του τρόπου λειτουργίας και οργάνωσης των Υπηρεσιών του Δήμου, με στόχο τη μείωση του κόστους και την αναβάθμιση των Υπηρεσιών.
Έτσι, συμπεριλήφθηκε στο ετήσιο πρόγραμμα του 2013 η αναβάθμιση του πληροφοριακού συστήματος του Δήμου, με πρόβλεψη διάθεσης πίστωσης 60.000 €. Συγκροτήθηκε για το λόγο αυτό πολυμελής ομάδα υπαλλήλων από πολλές Δ/νσεις, προκειμένου να συντάξουν τη μελέτη των αναγκών του Δήμου και την προκήρυξη διαγωνισμού μεταξύ των τριών (3) εταιριών που διαθέτουν στην αγορά πληροφοριακά συστήματα για τους Δήμους της χώρας.
Στην πορεία, μετά από έρευνα της αγοράς, διαπιστώθηκε ότι δεν απαιτούνταν νέα δαπάνη για την αγορά πληροφοριακού προγράμματος, διότι και οι τρεις εταιρίες θεωρούσαν τον ενιαίο Δήμο Βόλου ως παλαιό «πελάτη» τους, λόγω της συνένωσης, αφού η μία είχε στο πελατολόγιό της τον πρώην Δήμο Ν. Αγχιάλου, η άλλη το πρώην Δήμο Νέας Ιωνίας και η τρίτη ήταν ήδη εγκατεστημένη στο πρώην Δήμο Βόλου.
Έτσι αποφασίσθηκε ο διαγωνισμός προμήθειας και υποστήριξης λογισμικού να μεταβληθεί σε διαγωνισμό ετήσιας υποστήριξης του Δήμου, ακολουθώντας όμως τις διαδικασίες αξιολόγησης ενός κανονικού διαγωνισμού όπως είχαν δρομολογηθεί.
Επειδή όμως η συνολική δαπάνη θα ήταν πλέον κάτω των είκοσι χιλιάδων (20.000) (όριο της απευθείας ανάθεσης), για να κερδιθή χρόνος αποφασίσθηκε να συνεχισθεί κανονικά ο διαγωνισμός και η επιλογή για ανάθεση να γίνει όπως αρχικά είχε προγραμματισθεί, δηλαδή με αξιολόγηση των πληροφοριακών συστημάτων, από τη 10μελή επιτροπή, με ανάδειξη της συμφερότερης προσφοράς (συνδυασμός βαθμολογίας και οικονομικής προσφοράς).
Έτσι οι τρεις (3) εταιρίες κλήθηκαν, παρουσίασαν τα πληροφοριακά τους συστήματα ενώπιον των Υπηρεσιών και της διυπηρεσιακής ομάδας αξιολόγησης και κατέθεσαν τις οικονομικές τους προσφορές. Το αποτέλεσμα της αξιολόγησης της ομάδας των υπηρεσιακών στελεχών έγινε απολύτως σεβαστό από το τμήμα Προμηθειών και εμένα, ως αρμόδιο Αντιδήμαρχο.
Με την απολύτως διαφανή, νόμιμη και συμφέρουσα για το Δήμο διαδικασία που ακολουθήθηκε, ο Δήμος Βόλου αποκτά σήμερα ένα νέο πληροφοριακό σύστημα, με ετήσιο κόστος υποστήριξης υποτριπλάσιο του προηγούμενου, ήτοι 20.000€ ετησίως.
Δεν μας επιτρέπεται να αναφερθούμε σε λεπτομέρειες που αφορούν την αξιολόγηση, η οποία έγινε με απολύτως αντικειμενικά κριτήρια, διότι θα παραβιάζαμε κανόνες δεοντολογίας και ανταγωνισμού μεταξύ των εταιριών. Θα περιοριστούμε απλώς να επισημάνουμε στην κα Μακρή ότι κι εμείς είμαστε σύμφωνοι με τη στήριξη της «τοπικής επιχειρηματικότητας» – και κατά το δυνατόν το κάνουμε πράξη- , αλλά πάνω και από την τοπική επιχειρηματικότητα υπάρχει η νομιμότητα, το συμφέρον του Δήμου και το ευρύτερο δημόσιο συμφέρον, τα οποία, όπως έχουμε αποδείξει, σε καμία περίπτωση και στο όνομα καμίας σκοπιμότητας δεν είμαστε διατεθειμένοι να παραβιάσουμε. Σε κάθε περίπτωση, τα στοιχεία της αξιολόγησης και των πρακτικών που έχουν συνταχθεί είναι στη διάθεση της κας Μακρή και όσων έχουν έννομο συμφέρον και επιθυμούν να ενημερωθούν.
Σχόλια