ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ "ΓΝΩΜΗ"

1) Μετράτε σχεδόν δυόμισι χρόνια στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. Οι επικριτές σας μιλούν για άψογους χειρισμούς στο θέμα της επικοινωνίας αλλά για δυστοκία στην προώθηση και εκτέλεση έργων. Τι απαντάτε;

Η μομφή αυτή ότι δηλαδή η σημερινή Νομαρχιακή Αρχή είναι άψογη μόνο στους επικοινωνιακούς χειρισμούς, είναι ένα εφεύρημα των πολιτικών της «αντιπάλων». Είναι γνωστό, κι αυτό δεν αμφισβητείται από κανέναν, ότι ο σημερινός Νομάρχης έχει το επικοινωνιακό χάρισμα. Προκειμένου όμως οι επικριτές του να υποβαθμίσουν το έργο που παράγεται σήμερα στη Νομαρχία σε όλους τους τομείς προσπαθούν να αναδείξουν το πλεονέκτημα αυτό ως δήθεν αρνητικό στοιχείο. Ότι δηλαδή πίσω από την καλή εικόνα και τις καλές δηλώσεις δεν υπάρχει συγκεκριμένο έργο. Η πραγματικότητα όμως τους διαψεύδει γιατί ο απολογισμός, της σημερινής Νομαρχιακής Αρχής, για τα δυόμιση τελευταία χρόνια είναι θεαματικός όχι μόνο στην υλοποίηση των έργων που ήταν ο παραδοσιακός ρόλος της Νομαρχίας.

2) Αυτή τη στιγμή ποια η εικόνα που παρουσιάζει ο «χάρτης» των έργων σε επίπεδο νομού;

Στον τομέα λοιπόν των έργων έγινε τα τελευταία χρόνια πραγματική «κοσμογονία». Αναλάβαμε την διοίκηση της ΝΑΜ στον τελευταίο χρόνο του 3ου κοινοτικού πλαισίου στήριξης (ΚΠΣ) 2000-2006 κι έπρεπε να υλοποιήσουμε σχεδόν το 65% του προγράμματος. Ένα έργο τεράστιο όχι μόνο ως φυσικό αντικείμενο αλλά γιατί οι συνθήκες κάτω από τις οποίες υλοποιήθηκε ήταν πολύ δύσκολες αφού επρόκειτο για έργα πολλά από τα οποία, κυρίως έργα οδοποιίας, είχαν ενταχθεί χωρίς επαρκή ωριμότητα. Σε ορισμένα δεν είχαν ξεκινήσει οι απαλλοτριώσεις, σε άλλα δεν είχαν εκδοθεί οι δικαστικές αποφάσεις καθορισμού των αποζημιώσεων ενώ υπήρχαν και έργα που δεν είχαν ακόμη δημοπρατηθεί. Γι’ αυτό και η Περιφέρεια Θεσσαλίας, ως Διαχειριστική Αρχή, ήδη από την 1η συνάντησή μας, στις αρχές του 2007, μας «έδειξε» κίτρινη κάρτα επισημαίνοντάς μας τον κίνδυνο απένταξης των έργων αν δεν γινόταν κάτι θεαματικό τους επόμενους μήνες. Ήταν για μας μια μεγάλη πρόκληση κι ένα στοίχημα το οποίο στο τέλος με τη συμμετοχή όλων (Υπηρεσίες, Ανάδοχοι, Δήμαρχοι κλπ) κερδήθηκε για το σύνολο των έργων. Τους τελευταίους μήνες όλες οι κίτρινες κάρτες έγιναν πράσινες αφού όλα τα έργα εγκαινιάζονται και παραδίδονται στους χρήστες που είναι οι συμπολίτες και οι επισκέπτες του Νομού. Ο δρόμος Αερινό-Περίβλεπτο-Ελευθεροχώρι, ο δρόμος Άγιος Βλάσιος-Άγιος Γεώργιος, ο δρόμος Χάνια-Κισσός τα δίκτυα μεταφορά νερού και το ταχυδιυλιστήριο Παναγιώτικο κ.λπ. που θεωρούνταν, πριν δύο χρόνια, χαμένες υποθέσεις είναι σήμερα η νέα πραγματικότητα για το Νομό.

Παράλληλα αφού συντάχθηκε, μετά από δημόσιο διάλογο, και εγκρίθηκε από το Νομαρχιακό Συμβούλιο το νέο Επιχειρησιακό Σχέδιο της ΝΑΜ 2007-2013 προχωρήσαμε ήδη τις διαδικασίες ωρίμανσης νέων έργων που θα διεκδικήσουμε την ένταξη και την κατασκευή τους στο 4ο ΕΣΠΑ.

3) Η Νομαρχιακή Αρχή έχει έρθει αρκετές φορές, και πρόσφατα μάλιστα, σε αντιπαραθέσεις με δήμους και Περιφέρεια. Μήπως ο χειρισμός των θεμάτων έξω από κόντρες, ήταν προς όφελός της;

Στο σύστημα Διοικητικής διάρθρωσης της χώρας οι Δήμοι και οι Νομαρχίες και είναι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) 1ου και 2ου βαθμού. Έχουν συγκεκριμένες και διακριτές αρμοδιότητες και πόρους που είναι βέβαια ανεπαρκείς για να ασκήσουν τα καθήκοντά τους. Δεν υπάρχει λοιπόν κανένας λόγος αντιπαράθεσης μεταξύ των δύο βαθμών της Αυτοδιοίκησης.

Οι αντιπαραθέσεις που γίνονται κατά καιρούς με την κυβέρνηση γίνονται για να προωθήσουμε συγκεκριμένα τοπικά θέματα που «πεισματικά» διαχειρίζεται ακόμη στην Αθήνα ή στις Περιφέρειες το κεντρικό κράτος (Περιφερειακός, Κάρλα, Συντήρηση οδικού δικτύου Νομού, δασικός δρόμος Πουρί – Κεραμίδι - παράλια Ν. Λάρισας κ.λπ.).

Ζούμε στο πιο συγκεντρωτικό κράτος της Ευρώπης. Γι’ αυτό η μαχητική και διεκδικητική Αυτοδιοίκηση είναι μονόδρομος για τα στελέχη που την υπηρετούν. Όποιος «βαφτίζει το κρέας ψάρι» και τη διεκδίκηση αρμοδιοτήτων και πόρων, κομματική Αντιπολίτευση στην Κυβέρνηση δεν προσφέρει υπηρεσία ούτε στην κυβέρνηση ούτε στην Αυτοδιοίκηση.

Άλλωστε η αντιπαράθεση με απόψεις και επιχειρήματα βοηθάει στην ανάδειξη των θεμάτων, των απόψεων και των προβληματισμών, φωτίζοντας τα πραγματικά περιστατικά.

Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, κ. Φ. Γκούπας, ενώ στην πράξη είναι ένας ανώτατος κρατικός λειτουργός, αισθάνεται εκπρόσωπος της κυβέρνησης στην περιοχή και συνηθίζει να αντιπαρατίθεται με τη σημερινή Νομαρχιακή Αρχή, απαντώντας για λογαριασμό των Υπουργών.

Αυτό όμως που δεν επιτρέπεται και θέλω να το σημειώσω είναι ότι μερικές φορές στελέχη της Αυτοδιοίκησης του 1ου ή του 2ου βαθμού συντάσσονται με τις απόψεις του και δικαιολογούν τη στάση του απέναντι στη σημερινή αιρετή Νομαρχιακή Αρχή.

4) Θεωρείτε ότι υπάρχουν τομείς που έπρεπε να δοθεί περισσότερο βαρύτητα ή η ιεράρχηση που έχει γίνει, είναι αυτή που θα έπρεπε; Ποιο το μήνυμα που θα στέλνατε μετά από δυόμισι χρόνια στους πολίτες του νομού;

Τα έργα και οι δράσεις της σημερινής Νομαρχιακής Αρχής δεν ούτε τυχαία ούτε ευκαιριακά. Είναι ουσιαστικά η υλοποίηση ενός Επιχειρησιακού Σχεδίου που συντάχθηκε και τελικά εξειδικεύθηκε στο Νομαρχιακό Συμβούλιο με τη συμμετοχή του συνόλου της τοπικής κοινωνίας. Είναι η εξειδίκευση του στρατηγικού σχεδίου Ανάπτυξης του Νομού που συντάχθηκε από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας κατ’ εντολή της προηγούμενης Νομαρχιακής Αρχής.

Είμαστε στο σωστό δρόμο. Απαιτείται η συμμετοχή και η συμβολή όλων για να πετύχουμε τους στόχους του Νομού είτε αυτοί αφορούν την ολοκλήρωση των υποδομών του είτε αφορούν την υλοποίηση δράσεων και των πρωτοβουλιών που ενισχύουν την ανάπτυξη αξιοποιώντας τα συγκριτικά της περιοχής μας.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ ΑΥΞΗΣΗ ΔΙΟΔΙΩΝ ΒΟΛΟΥ - ΛΑΡΙΣΑΣ: ΜΙΑ ΙΔΙΟΤΥΠΗ ΤΟΠΙΚΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ

Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΑΙΑΝΤΑ, Η AΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΟΛΟΥ

Ας μιλήσουμε, επιτέλους, για την πόλη μας Ενέργεια και περιβάλλον μείζονα θέματα για την επόμενη 5ετία