Το λιμάνι, η αερορύπανση, οι μελέτες, ο Τριαντόπουλος και ο Δήμος Βόλου;

   

Σ’ ένα από τα τελευταία δελτία τύπου του “πανταχού παρόντος” κ. Χ. Τριάντοπουλου, μας γνωστοποιείται, “η προκήρυξη από τον ΟΣΕ μελέτης για τη διασύνδεση των βιομηχανικών περιοχών του Βόλου και της βιομηχανικής περιοχής του Αλμυρού και του αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου με το λιμάνι του Βόλου”.

Είναι γνωστό όμως ότι μελέτη για την επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου από Βελεστίνο μέχρι Αλμυρό έχει συνταχθεί στο παρελθόν και αναμενόταν, με όρους οικονομικής βιωσιμότητας, η κατασκευή του από τον ΟΣΕ.

Αυτό όμως που ενδιαφέρει την πόλη του Βόλου, που διαχρονικά αναπτύχθηκε μαζί με το λιμάνι, ήταν η σταδιακή εφαρμογή του προγραμματικού σχεδίου ανάπτυξης του λιμανιού ώστε να περιοριστούν οι επιπτώσεις από τις οχλούσες δραστηριότητες του.

Η μεταφορά της εισόδου-εξόδου του εμπορικού λιμανιού και της ιχθυόσκαλας στην περιοχή της “μπουρμπουλήθρας” ήταν ένα πρώτο μεγάλο βήμα, αφού απάλλαξε την πόλη από την καθημερινή κυκλοφορία πολλών, μικρών και μεγάλων ρυπογόνων φορτηγών αυτοκινήτων.

Το δεύτερο μεγάλο βήμα που προγραμματιζόταν, κάτω από την πίεση και του Δήμου Βόλου και φορέων της πόλης, ήταν ή μεταφορά της φορτοεκφόρτωσης των παλιοσίδερων (scrap), που χρησιμοποιεί το εργοστάσιο της Χαλυβουργίας, από τη σημερινή θέση, κοντά στο Σιλό, στον προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων (δυτικά της εκβολής Κραυσίνδωνα). Προγραμματιζόταν, μάλιστα, η μεταφόρτωση στη νέα εγκατάσταση να γίνεται απ’ ευθείας από το πλοίο σε ειδικές φορτάμαξες του ΟΣΕ ώστε να ελαχιστοποιηθεί η όχληση της πόλης και βέβαια το κόστος μεταφόρτωσης και μεταφοράς του υλικού στο εργοστάσιο. Για το λόγω αυτό, μετά από πρωτοβουλία του Δήμο (ΔΑ Σκοτινιώτη), είχε υπογραφεί μεταξύ του ΟΣΕ, του οργανισμού Λιμένος και του Δήμου ειδικό μνημόνιο συνεργασίας.

Δυστυχώς καμία συνέχεια δεν υπήρξε από τη σημερινή Δημοτική Αρχή για την υλοποίηση αυτής της συμφωνίας που ανακούφιζε την πόλη από τις οχλούσες δραστηριότητες του λιμανιού.

Αντί λοιπόν για γενικόλογες εξαγγελίες προκήρυξης μελετών ας συμβάλλουν όλοι ώστε να δοθεί προτεραιότητα από τον ΟΣΕ στη μελέτη και κατασκευή της επέκτασης του σιδηροδρομικού δικτύου μέσα στο λιμάνι και της προσαρμογής του στο εργοστάσιο της Χαλυβουργίας ώστε να υλοποιηθεί ο ευνοϊκός, για τους κατοίκους της πόλη μας, αυτός σχεδιασμός.

Για το ενίσχυση της θέσης του αεροδρομίου πρωτίστως απαιτείται η αναβάθμιση και επέκταση του οδικού δικτύου Α/Κ Ξυνιάδας(Ε65)-Αλμυρός, που θα συνδέσει μια ευρύτατη περιοχή με το αεροδρόμιο κεντρικής Ελλάδος, μέσω της Ε65. Μια προοπτική που προωθούσε η τ. Νομαρχία Μαγνησίας με τους Δήμους Αλμυρού και Δομοκού αλλά όπως φαίνεται εγκατέλειψε η Περιφέρεια.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΟ «ΚΛΕΙΣΙΜΟ» ΤΩΝ ΝΟΜΑΡΧΙΩΝ, Ο Γ.Γ. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΑΙ Η ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Τι είχες Γιάννη τι είχα πάντα οι ανατριχιαστικοί διάλογοι της Πυροσβεστικής

ΚΟΙΝΗ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΟΑΡΙΣΤΕΡΑΣ