Απάντηση σε σχόλιο κ. Γ. Πολίτση στο Νέο Τύπο της 9-01-2011
Αγαπητέ Γιώργο,
Αναρωτιέσαι, σε πρόσφατο σχόλιό σου με τίτλο «τα σύγχρονα άγη !!», για το τι σόι διάλογο θα κάνουμε για τις κορύνες και τους ποδηλατοδρόμους που τόσο έχουν επικριθεί στην πόλη.
Συμφωνείς, πιστεύω, ότι πριν διαφωνήσουμε στα επί μέρους θα πρέπει να συμφωνήσουμε επί της αρχής.
Όπως λοιπόν καλά γνωρίζεις ο Βόλος, όπως κι όλες οι σύγχρονες μεγάλες αστικές πόλεις, υποφέρουν από το κυκλοφοριακό. Σε πρόσφατες δημοσκοπήσεις, εν όψει των εκλογών, οι πολίτες αναδεικνύουν ως μείζονα θέματα στις μεγάλες πόλεις της χώρας το κυκλοφοριακό και την καθαριότητα.
Πρέπει να συμφωνήσουμε, επίσης, ότι η σημερινή κατάσταση στην πόλη, σ’ ότι αφορά τις αστικές μετακινήσεις (πεζοί, ΙΧ, ποδήλατα, μέσα μεταφοράς, πεζόδρομοι, παρκινγκ κλπ) δεν αρέσει σε κανέναν γι’ αυτό πρέπει την «ανατρέψουμε». Αυτό τονίζαμε και προεκλογικά λέγοντας ότι «στοχεύουμε στη ρύθμιση της κίνησης των οχημάτων και στη δημιουργία υποδομών, ώστε να αποθαρρύνεται η χρήση των ιδιωτικών αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης και να είναι η πόλη και τα χωριά εύκολα προσβάσιμα με δημόσια μέσα μεταφοράς και φιλικά προς τον πεζό, τον ποδηλάτη και τον συμπολίτη μας με κινητικά προβλήματα».
Το δεύτερο και σημαντικότερο στοιχείο που δεν αμφισβητείται είναι ότι το κυκλοφοριακό συνδέεται άμεσα με την ποιότητα ζωής στην πόλη. Μετά από εργαστηριακές μετρήσεις ξέρουμε, πλέον, ότι το κυκλοφοριακό αποτελεί την πιο σημαντική πηγή αερορύπανσης της πόλης με ποσοστό που ξεπερνά το 65%. Ξέρουμε, επίσης, ότι η ηχορύπανση, που συνδέεται άμεσα με τις λειτουργίες της πόλεις και το κυκλοφοριακό, ταλαιπωρεί καθημερινά την πόλη επιβαρύνοντας την υγεία των συμπολιτών μας.
Δυστυχώς η πληθυσμιακή έκρηξη του αυτοκινήτου έχει προκαλέσει τεράστια και δυσεπίλυτα προβλήματα στις πόλεις αφού έχει κατακλύσει ζωτικούς για λειτουργία τους δημόσιους χώρους.
Κάθε ανθρώπινη πόλη, όμως, έχει ανάγκη από κατάλληλους και ελκυστικούς, για τους δημότες και του επισκέπτες της, δημόσιους χώρους που αλλάζουν το τοπίο, που αναδύουν την ιστορία και τον πολιτισμό της και γίνονται ο αγαπημένος τόπος συνάντησης των ανθρώπων.
Αφού λοιπόν θαύματα δεν γίνονται δεν πρέπει να καλλιεργούνται ανεδαφικές προσδοκίες ότι με κάποιο οδικό έργο ή με τη λήψη κάποιων μέτρων θα λύσουμε οριστικά το κυκλοφοριακό ένα πρόβλημα το οποίο θα πρέπει να μας απασχολεί διαρκώς με νέες διορθωτικές κινήσεις. Η μία μετά την άλλη οι πόλεις της Ευρώπης και του κόσμου επικαιροποιούν διαρκώς αυστηρά μέτρα για να διευκολύνουν τις αστικές μετακινήσεις.
Το τρίτο στοιχείο στο οποίο πρέπει να συμφωνήσουμε είναι ότι ο δημόσιος διάλογος είναι συστατικό στοιχείο της Αυτοδιοίκησης. Συμβιώνουμε στο Βόλο με άλλους 100.000 συμπολίτες και πρέπει να συμφωνήσουμε για το τι πόλη θέλουμε και στη συνέχεια να θέσουμε τους κανόνες που θα μας οδηγήσουν στο στόχο.
Η ιστορία της πόλης μας, η γεωγραφική της θέση στον ελληνικό χώρο, το φυσικό περιβάλλον και οι σημερινές δημόσιες και ιδιωτικές υποδομές της μας δίνουν το δικαίωμα να οραματιζόμαστε το Βόλο του μέλλοντος ως πράσινη τεχνόπολη με υποδομές και ποιότητα ζωής που θα αποτελούν πόλο έλξης για σύγχρονες επενδύσεις και ευχάριστη μόνιμη διαμονή ή φιλοξενία.
Σύντομα λοιπόν η Δημοτική Αρχή θα καταθέσει τις προτάσεις της για τα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν ώστε σιγά – σιγά να ανατρέψουμε τη σημερινή εικόνα του κέντρου της πόλης που μας «πληγώνει». Οι κορύνες κι οι ποδητατόδρομοι είναι πτυχές του συνολικού προβλήματος που είναι το κυκλοφοριακό.
Αναρωτιέσαι, σε πρόσφατο σχόλιό σου με τίτλο «τα σύγχρονα άγη !!», για το τι σόι διάλογο θα κάνουμε για τις κορύνες και τους ποδηλατοδρόμους που τόσο έχουν επικριθεί στην πόλη.
Συμφωνείς, πιστεύω, ότι πριν διαφωνήσουμε στα επί μέρους θα πρέπει να συμφωνήσουμε επί της αρχής.
Όπως λοιπόν καλά γνωρίζεις ο Βόλος, όπως κι όλες οι σύγχρονες μεγάλες αστικές πόλεις, υποφέρουν από το κυκλοφοριακό. Σε πρόσφατες δημοσκοπήσεις, εν όψει των εκλογών, οι πολίτες αναδεικνύουν ως μείζονα θέματα στις μεγάλες πόλεις της χώρας το κυκλοφοριακό και την καθαριότητα.
Πρέπει να συμφωνήσουμε, επίσης, ότι η σημερινή κατάσταση στην πόλη, σ’ ότι αφορά τις αστικές μετακινήσεις (πεζοί, ΙΧ, ποδήλατα, μέσα μεταφοράς, πεζόδρομοι, παρκινγκ κλπ) δεν αρέσει σε κανέναν γι’ αυτό πρέπει την «ανατρέψουμε». Αυτό τονίζαμε και προεκλογικά λέγοντας ότι «στοχεύουμε στη ρύθμιση της κίνησης των οχημάτων και στη δημιουργία υποδομών, ώστε να αποθαρρύνεται η χρήση των ιδιωτικών αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης και να είναι η πόλη και τα χωριά εύκολα προσβάσιμα με δημόσια μέσα μεταφοράς και φιλικά προς τον πεζό, τον ποδηλάτη και τον συμπολίτη μας με κινητικά προβλήματα».
Το δεύτερο και σημαντικότερο στοιχείο που δεν αμφισβητείται είναι ότι το κυκλοφοριακό συνδέεται άμεσα με την ποιότητα ζωής στην πόλη. Μετά από εργαστηριακές μετρήσεις ξέρουμε, πλέον, ότι το κυκλοφοριακό αποτελεί την πιο σημαντική πηγή αερορύπανσης της πόλης με ποσοστό που ξεπερνά το 65%. Ξέρουμε, επίσης, ότι η ηχορύπανση, που συνδέεται άμεσα με τις λειτουργίες της πόλεις και το κυκλοφοριακό, ταλαιπωρεί καθημερινά την πόλη επιβαρύνοντας την υγεία των συμπολιτών μας.
Δυστυχώς η πληθυσμιακή έκρηξη του αυτοκινήτου έχει προκαλέσει τεράστια και δυσεπίλυτα προβλήματα στις πόλεις αφού έχει κατακλύσει ζωτικούς για λειτουργία τους δημόσιους χώρους.
Κάθε ανθρώπινη πόλη, όμως, έχει ανάγκη από κατάλληλους και ελκυστικούς, για τους δημότες και του επισκέπτες της, δημόσιους χώρους που αλλάζουν το τοπίο, που αναδύουν την ιστορία και τον πολιτισμό της και γίνονται ο αγαπημένος τόπος συνάντησης των ανθρώπων.
Αφού λοιπόν θαύματα δεν γίνονται δεν πρέπει να καλλιεργούνται ανεδαφικές προσδοκίες ότι με κάποιο οδικό έργο ή με τη λήψη κάποιων μέτρων θα λύσουμε οριστικά το κυκλοφοριακό ένα πρόβλημα το οποίο θα πρέπει να μας απασχολεί διαρκώς με νέες διορθωτικές κινήσεις. Η μία μετά την άλλη οι πόλεις της Ευρώπης και του κόσμου επικαιροποιούν διαρκώς αυστηρά μέτρα για να διευκολύνουν τις αστικές μετακινήσεις.
Το τρίτο στοιχείο στο οποίο πρέπει να συμφωνήσουμε είναι ότι ο δημόσιος διάλογος είναι συστατικό στοιχείο της Αυτοδιοίκησης. Συμβιώνουμε στο Βόλο με άλλους 100.000 συμπολίτες και πρέπει να συμφωνήσουμε για το τι πόλη θέλουμε και στη συνέχεια να θέσουμε τους κανόνες που θα μας οδηγήσουν στο στόχο.
Η ιστορία της πόλης μας, η γεωγραφική της θέση στον ελληνικό χώρο, το φυσικό περιβάλλον και οι σημερινές δημόσιες και ιδιωτικές υποδομές της μας δίνουν το δικαίωμα να οραματιζόμαστε το Βόλο του μέλλοντος ως πράσινη τεχνόπολη με υποδομές και ποιότητα ζωής που θα αποτελούν πόλο έλξης για σύγχρονες επενδύσεις και ευχάριστη μόνιμη διαμονή ή φιλοξενία.
Σύντομα λοιπόν η Δημοτική Αρχή θα καταθέσει τις προτάσεις της για τα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν ώστε σιγά – σιγά να ανατρέψουμε τη σημερινή εικόνα του κέντρου της πόλης που μας «πληγώνει». Οι κορύνες κι οι ποδητατόδρομοι είναι πτυχές του συνολικού προβλήματος που είναι το κυκλοφοριακό.
Σχόλια