ΓΙΑΤΙ Ο ΚΡΑΥΣΙΝΔΩΝΑΣ..….ΔΙΑΙΡΕΣΕ ΤΟ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ;

Αισθάνομαι την ανάγκη, ως Αντινομάρχης Υποδομών, να εξηγήσω για πιο λόγο, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα του τοπικού τύπου, ένας χείμαρρος της πόλης, ο Κραυσίνδωνας, «δίχασε» τους Νομαρχιακούς Συμβούλους της συμπολίτευσης και της αντιπολίτευσης.
Ένα, λοιπόν, από τα σημαντικά θέματα που συζητήθηκαν αυτή την εβδομάδα, στην τελευταία συνεδρίαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου, ήταν η ενημέρωση και η έγκριση της μελέτης για την κατασκευή των έργων αντιπλημμυρικής προστασίας στο χείμαρρο Κραυσίνδωνα. Πρόκειται για τη μία(1) από τις δύο(2) μελέτες (η άλλη αφορά τον Ξηριά), που έχουν εκπονηθεί με πρωτοβουλία της σημερινής Νομαρχιακής Αρχής. Βρίσκονται ήδη στο τελικό στάδιο των εγκρίσεών τους και πολύ σύντομα θα επιδιώξουμε να ενταχθούν στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα ΕΣΠΑ, της Περιφέρειας Θεσσαλίας, ώστε να ξεκινήσει, επιτέλους, η κατασκευή των απαιτούμενων αντιπλημμυρικών έργων.
Είναι η πρώτη φορά που μελετώνται οι δύο χείμαρροι που έχουν επανειλημμένα προκαλέσει μεγάλες καταστροφές στο πολεοδομικό συγκρότημα με πιο μεγάλη αυτή του Οκτωβρίου του 2006 όταν εκτός από την αποκατάσταση των ζημιών πληρώθηκαν, από την πολιτεία, πάνω από έξι(6) εκατομμύρια ευρώ αποζημιώσεις σε δικαιούχους περιοχών του ΠΣ Βόλου.
Η μελέτη του Κραυσίνδωνα, που αποτελεί το δεύτερο, σε μέγεθος λεκάνης απορροής, χείμαρρο του πολεοδομικού συγκροτήματος Βόλου ολοκληρώθηκε και προβλέπει την κατασκευή δέκα(10) παρεμβάσεων, κατά μήκος του κοίτης του ποταμού, από την εκβολή του στο λιμάνι μέχρι τις παρυφές του Δήμου Ιωλκού στον οικισμό του Αγίου Ονουφρίου.
Προβλέπεται μεταξύ των άλλων η κατασκευή έργου «κάτω διάβασης» στη γέφυρα του ΟΣΕ, στην οδό Παπαδιαμάντη, και μικρή υπερύψωση των αναχωμάτων του ποταμού από την ίδια γέφυρα μέχρι τη θάλασσα. Θα πρόκειται στην ουσία για την αντικατάσταση του σημερινού κιγκλιδώματος με την κατασκευή μικρού στηθαίου από λιθοδομή που εκτός από τις ανάγκες αύξησης της χωρητικότητας του χειμάρρου θα λειτουργήσει κι ως στηθαίο ασφαλείας για τα οχήματα που κινούνται στους παρόχθιους δρόμους. Αυτό λοιπόν το έργο, που κρίθηκε απολύτως απαραίτητο από τους ειδικούς υδραυλικούς μελετητές του χειμάρρου, με βάση τους αναλυτικούς υπολογισμούς των βροχοπτώσεων της περιοχής αμφισβήτησε και αρνήθηκε να ψηφήσει η αντιπολίτευση παρά τις επανειλημμένες συσκέψεις στη Νομαρχιακή Επιτροπή με τους μελετητές οι οποίοι και έδωσαν αναλυτικές εξηγήσεις για τις προτάσεις τους.
Μάλιστα ο καθηγητής υδρολογίας του ΕΜΠ, Δημήτρης Κουτσογιάννης, που απέσπασε, για την ερευνητική του δουλεία για το 2009, το ετήσιο μετάλλιο (Henry Darcy Medal), της Ευρωπαϊκής Ένωσης Υδρολογικών Επιστημών, υποστηρίζει ότι οι κλιματικές αλλαγές και οι συχνά επαναλαμβανόμενες, τα τελευταία χρόνια, ραγδαίες βροχοπτώσεις πρέπει να μας οδηγήσουν σύντομα στην αλλαγή, προς το δυσμενέστερο, των βροχομετρικών στοιχείων με βάση τα οποία γίνονται μέχρι σήμερα οι υπολογισμοί του όγκου των πλημμυρικών νερών και συνεπώς των απαιτούμενων υδραυλικών έργων στην Ελλάδα.
Δυστυχώς τα στελέχη της αντιπολίτευσης στο Ν.Σ. επικαλούμενοι δήθεν την κοινή λογική επέμεναν, μέχρι τέλους, ότι δεν απαιτείται η κατασκευή του έργου. Αυτός ήταν, δυστυχώς, ο λόγος των διαφωνιών και των αντιπαραθέσεων στο Νομαρχιακό Συμβούλιο που προβλήθηκε και από τον τοπικό τύπο ως ένα ακόμη θέμα «διχασμού» στο Ν.Σ.
Πιστεύουμε ότι παραταξιακά ή άλλα κίνητρα δεν μπορούν να καθυστερούν την κατασκευή αναγκαίων έργων που θα αποτελέσουν ασπίδα προστασίας απέναντι στις πλημμύρες που όλο και πιο συχνά μας «επισκέπτονται» τα τελευταία χρόνια. Μπορεί άραγε κανείς, με πολιτική απόφαση, να αγνοήσει τους ειδικούς μελετητές και την Τεχνική Υπηρεσία της ΝΑΜ, που αναλαμβάνουν και την ποινική ευθύνη για τις μελέτες των έργων που υπογράφουν; Μπορεί άραγε κανείς στηριζόμενος, δήθεν, στην κοινή λογική να υποστηρίζει, με απόλυτο τρόπο, ότι πρόκειται για «πεταμένα λεφτά» και για περιττό έργο.
Βλέποντας τις αντιδράσεις στην 1η συνεδρίαση του Ν.Σ. ζήτησα την αναβολή του θέματος για ένα 10ήμερο για να κληθούν οι μελετητές και η Τεχνική Υπηρεσία, ενώπιον ανοικτής διαπαραταξιακής επιτροπής, να δοθούν από τους μελετητές αναλυτικά στοιχεία και να τεκμηριωθούν οι προτάσεις των έργων. Η επιμονή όμως της αντιπολίτευσης και στη 2η συνεδρίαση του Ν.Σ. στις ίδιες απόψεις ανάγκασε τη Νομαρχιακή Αρχή να προβεί στην έγκρισης της μελέτης, κατά πλειοψηφία, ώστε σύντομα να προχωρήσουμε και στην κατασκευή των έργων.
Το οφείλουμε, ως τοπική κοινωνία, στους κατοίκους και τους επιχειρηματίες που βρίσκονται στις χαμηλές ζώνες της Νεάπολης και των Αγίων Αναργύρων, οι οποίοι πρέπει να σταματήσουν, γιατί το δικαιούνται, να ζουν με την αγωνία της επόμενης μεγάλης πλημμύρας.
Το οφείλουμε στους έλληνες φορολογούμενους γιατί οι φόροι που πληρώνουν πρέπει να αξιοποιούνται με τον πιο αποδοτικό τρόπο. Να επενδύονται δηλαδή στην πρόληψη και την κατασκευή των έργων και όχι στην αποκατάσταση των ζημιών και την πληρωμή αποζημιώσεων σε δικαιούχους πληγέντες κάθε φορά που θα γίνεται μια μεγάλη πλημμύρα.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΟ «ΚΛΕΙΣΙΜΟ» ΤΩΝ ΝΟΜΑΡΧΙΩΝ, Ο Γ.Γ. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΑΙ Η ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

ΚΟΙΝΗ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΟΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΓΝΩΜΗ"