Οι Δρόμοι της ανάπτυξης και οι δρόμοι της Μαγνησίας

Οι δρόμοι της ανάπτυξης, όπως τους έχει ονομάσει ο σημερινός υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιάς, είναι οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι της χώρας που είναι ενταγμένοι στο ευρωπαϊκό δίκτυο μεγάλων οδικών αξόνων, Ανατολής Δύσης και Βορρά Νότου.
Ένας από τους άξονες αυτούς ξεκινάει από τη Σουηδία και καταλήγει στην Κρήτη τμήμα του οποίου στην Ελλάδα θεωρείται ο άξονας Ε65 που θα συνδέσει το εσωτερικό της Θεσσαλίας, την Εγνατία (άξονας Ανατολής - Δύσης) και τις βόρειες χώρες, με τη νότια Ελλάδα.
Έχει τονισθεί από πολλούς, όπως το κάναμε κι εμείς μέχρι σήμερα, ότι η απόφαση για το σχεδιασμό και την υλοποίηση του Ε65, επέβαλε αλλαγή πλεύσης και επαναπροσδιορισμό της πολιτικής μας σε σχέση με τις οδικές συνδέσεις του Νομού με τους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας. Το παλαιό αίτημα του άξονα Ηγουμενίτσας – Βόλου έπρεπε να ικανοποιηθεί με την κατασκευή κλάδου από τον Ε65 προς το Νομό μας. Κάποιοι επέμεναν να διεκδικούν τη διπλή ζεύξη του Μαλλιακού (μόνο οδική), ένα έργο καθαρά ανταγωνιστικό στον Ε65 από τη στιγμή που η κατασκευή του αποφασίστηκε να γίνει με το σύστημα της παραχώρησης. Η διπλή ζεύξη θα έπρεπε να εμπλέξει και τον ΟΣΕ επαναφέροντας στην επιφάνεια την παλαιά καλή μελέτη των Άγγλων για την πεδινή χάραξη του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας (Θεσσαλονίκη-Λάρισα-Βελεστίνο-Αλμυρό-Αθήνα).
Είναι γνωστό ότι τον οριστικό ενταφιασμό της διπλής ζεύξης τον ανακοίνωσε ο ίδιος ο κ. Σουφλιάς το 2006 δηλώνοντας, προεκλογικά, για να ικανοποιήσει κάποιους φίλους του στη Μαγνησία, ότι το Υπουργείο θα προκηρύξει μελέτη σκοπιμότητας για το έργο. Κάποιοι ακόμη την περιμένουν κάνοντας ημερίδες.
Στις επίμονες παρεμβάσεις της σημερινής Νομαρχιακής Αρχής για την κατασκευή κλάδου της Ε65 προς Βόλο, που μεταφέρθηκαν και στη Βουλή από τους τοπικούς βουλευτές, πριν κυρωθεί η σύμβαση παραχώρησης κατασκευής του οδικού άξονα Ε65, ο Υπουργός δεσμεύτηκε με δηλώσεις του, ότι ο άξονας Ηγουμενίτσας Βόλου θα εξυπηρετηθεί με την αναβάθμιση, σε πλήρη κλειστό αυτοκινητόδρομο, του σημερινού διανομαρχιακού δρόμου Καλαμπάκα - Τρίκαλα – Λάρισα – ΠΑΘΕ. Είναι όμως μια λύση που καλύπτει μερικά το Νομό. Γιατί οι περιοχές της Καρδίτσας, το νότιο τμήμα του Νομού Λάρισας και το βόρειο τμήμα του Νομού Φθιώτιδος δεν έχουν άμεση πρόσβαση στο Βόλο και κυρίως στο αεροδρόμιο κεντρικής Ελλάδος που κατασκευάζεται στην Αγχίαλο με είσοδο, προς το παρόν, από τον ΠΑΘΕ και τον κόμβο του Αλμυρού. Οι περιοχές αυτές άλλωστε είχαν και συνεχίζουν να έχουν παραδοσιακές οικονομικές σχέσεις με τον Αλμυρό και το Βόλο.
Ο αυτοκινητόδρομος Ε65 διασχίζει τις περιοχές αυτές, ενώ θα κατασκευαστούν δύο ανισόπεδοι κόμβοι στις περιοχές Ξυνιάδα και Σμόκοβο.
Η απόσταση του Αλμυρού και του αεροδρομίου από τον άξονα Ε65 είναι, περίπου, 50 χιλιόμετρα. Μια διαδρομή που διατρέχει τους οικισμούς, Παναγιά, Ομβριακή, Δομοκός, Βούζιο, Σκόπια Φαρσάλων, Άγιος Αντώνιος, Πλάτανος, Αργυροχώρι, ΠΑΘΕ (Αλμυρός).
Σχεδόν στο σύνολό της αυτή η χάραξη είναι διανοιγμένη. Απαιτείται ένας καλός ανασχεδιασμός με σύγχρονες προδιαγραφές, με παρακάμψεις όλων των οικισμών και γεωμετρικά χαρακτηριστικά ενός καλού διανομαρχιακού δρόμου.
Η κατασκευή ενός τέτοιου δρόμου, σύνδεσης της Ε65 με τη Μαγνησία, όπως τόνισαν στην πρόσφατη συνάντησή τους ο Νομάρχης κι ο Δήμαρχος Αλμυρού, πρέπει να αποτελέσει στόχο για το Νόμο. Αυτός ο δρόμος συμπληρώνει για τον Αλμυρό τις συνδυασμένες μεταφορές, οδικές, σιδηροδρομικές, αεροπορικές και θαλάσσιες. Αναδεικνύει την περιοχή σε μοναδικό ανάλογο κόμβο στην Ελλάδα και τα Βαλκανία.
Αφού, λοιπόν, μετά την επίμονη προσπάθεια της Μαγνησίας διευκρινίστηκε από την Περιφέρεια ότι η σύνταξη της μελέτης δασικού δρόμου, μεταξύ των παράλιων Λάρισας και Μαγνησίας, ακυρώνεται για να μελετηθεί κανονικός δρόμος, η παραπάνω πρόταση συμπληρώνει τους διανομαρχιακούς δρόμους που πρέπει να διεκδικήσουμε, να «ωριμάσουμε» και να προτείνουμε την κατασκευή τους τα επόμενα χρόνια, μαζί βέβαια με την αναβάθμιση όλων των παλαιών δρόμων με προτεραιότητα στην παλαιά εθνική οδό (ΠΕΟ) Βόλου - Λάρισας.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ ΑΥΞΗΣΗ ΔΙΟΔΙΩΝ ΒΟΛΟΥ - ΛΑΡΙΣΑΣ: ΜΙΑ ΙΔΙΟΤΥΠΗ ΤΟΠΙΚΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ

Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΑΙΑΝΤΑ, Η AΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΟΛΟΥ

Ας μιλήσουμε, επιτέλους, για την πόλη μας Ενέργεια και περιβάλλον μείζονα θέματα για την επόμενη 5ετία