ΠΛΗΡΗΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟ ΒΟΛΟΥ ΒΕΛΕΣΤΙΝΟΥ
Είναι γνωστό σ’ όλους τους οδηγούς που έχουν διανύσει το τμήμα της εθνικής οδού μεταξύ Βόλου και Εθνικής οδού, στον κόμβο του Βελεστίνου, ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα ομαλής βατότητας των οδοστρωμάτων και οδικής ασφάλειας, ειδικά δε στο τμήμα που βρίσκεται μπροστά στις εγκαταστάσεις του 304 ΠΕΒ.
Το θέμα το έχουμε επισημάνει, ως Νομαρχιακή Αρχή, εδώ και καιρό προς τις αρμόδιες υπηρεσίες τις περιφέρειας. Το ίδιο έκανε, πριν από λίγες μέρες, με απόφαση του και το Τεχνικό Επιμελητήριο.
Σε πρόσφατη ανακοίνωσή της η αρμόδια Υπηρεσία της Περιφέρειας μας ενημέρωσε ότι προκειμένου να βελτιώσει τη σημερινή κακή βατότητα του οδοστρώματος θα προβεί, τις επόμενες μέρες, σε επιφανειακές και σποραδικές επιδιορθώσεις του ασφαλτοτάπητα. Δεν γίνεται όμως καμία αναφορά για την ριζική αντιμετώπιση του προβλήματος.
Είναι γνωστό, όμως, σε όσους ζουν, εργάζονται ή επισκέπτονται το Νομό μας ότι το τμήμα αυτό του δρόμου από τότε που κατασκευάσθηκε παρουσιάζει τα ίδια προβλήματα διόγκωσης και παραμόρφωσης της τελικής επιφάνειάς του. Μέχρι σήμερα έχουν επαναληφθεί επιφανειακές εργασίες συντήρησης για βελτίωση της βατότητας χωρίς όμως να λύνεται οριστικά το πρόβλημα, αφού δεν εξαλείφεται το αίτιο που προκαλεί το αποτέλεσμα.
Παραμένει γι’ αυτό, εδώ και πολλά χρόνια, ένα σημαντικό πρόβλημα στη βασική οδική πύλη είσοδο-εξόδου του Βόλου και της Μαγνησίας από και προς την ΠΑΘΕ και τον κόμβο του Βελεστίνου.
Η θεραπεία βέβαια των κακοτεχνιών του παρελθόντος με συνεχείς επιφανειακές συντηρήσεις του οδοστρώματος δεν είναι λύση, όπως έχει αποδειχθεί. Είναι θέμα ποιότητας κατασκευής κι αν δεν αντιμετωπισθεί ριζικά το κόστος συντήρησης θα είναι πολλαπλάσιο όπως και η ταλαιπωρία των οδηγών.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών απαιτείται μια συνολική αντιμετώπιση της υπάρχουσας κατάστασης στο τμήμα αυτό της εθνικής οδού από τον ανισόπεδο κόμβο(Α/Κ) Βελεστίνου μέχρι τον Α/Κ του Περιφερειακού, στη οδό Λαρίσης.
Πρόκειται, σύμφωνα με την κατηγοριοποίηση του ΥΠΕΧΩΔΕ για το οδικό δίκτυο της χώρας, για έναν κλειστό αυτοκινητόδρομο που παραμένει «κλειστός» μόνο στους καταλόγους του Υπουργείου και της Περιφέρειας.
Στην πραγματικότητα δεν έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου, αφού λειτουργεί χωρίς παράπλευρους δρόμους, με πολλές κατά μήκος παράνομες εισόδους και εξόδους, που εγκυμονούν κινδύνους για τους διερχόμενους ή εισερχόμενους, σ’ αυτές, οδηγούς. Είναι φανερό, λοιπόν, ότι απαιτείται η σύνταξη μελέτης που θα αντιμετωπίζει το σύνολο των προβλημάτων με βελτιώσεις της χάραξης, σ’ ορισμένα επιμέρους τμήματα, σύμφωνα με τις προδιαγραφές του ΥΠΕΧΩΔΕ για τους κλειστούς αυτοκινητόδρομους.
Στο πλαίσιο αυτής της μελέτης πρέπει να επανεξετασθεί επίσης και η πλήρης ανακατασκευή του οδοστρώματος μπροστά στο στρατιωτικό εργοστάσιο, 304 ΠΕΒ, αφού είναι ολοφάνερο στον καθένα, χωρίς να διαθέτει ειδικές γνώσεις, ότι πρόκειται είτε για αστοχία στη φάση του σχεδιασμού είτε για εξόφθαλμη κακοτεχνία κατά τη φάση της κατασκευής του έργου.
Το έργο αυτό εντάσσεται στα παράπλευρα αλλά ουσιαστικά έργα των Μεσογειακών του 2013 και πρέπει να ξεκινήσει από τώρα η ωρίμανση και η προετοιμασία της μελέτης και του έργου. Η ΝΑΜ ήδη συγκεντρώνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία του τεχνικού φακέλου και σύντομα θα είναι σε θέση να προτείνει στο ΥΠΕΧΩΔΕ, την Περιφέρεια και την Εκτελεστική Επιτροπή των Μεσογειακών Αγώνων το φάκελο προκήρυξης της μελέτης.
Με την ολοκλήρωση της μελέτης θα γίνουν επιτέλους γνωστά και τα προβλήματα των παραμορφώσεων του οδοστρώματος στο 304 ΠΕΒ, το είδος των επεμβάσεων που απαιτούνται και τελικά το κόστος κατασκευής ώστε να αντιμετωπίσουμε οριστικά ένα χρονίζον πρόβλημα που μας εκθέτει ως υπηρεσίες, ως κατασκευαστές, ως μελετητές και τελικά ως συντεταγμένη και σύγχρονη πολιτεία.
Το θέμα το έχουμε επισημάνει, ως Νομαρχιακή Αρχή, εδώ και καιρό προς τις αρμόδιες υπηρεσίες τις περιφέρειας. Το ίδιο έκανε, πριν από λίγες μέρες, με απόφαση του και το Τεχνικό Επιμελητήριο.
Σε πρόσφατη ανακοίνωσή της η αρμόδια Υπηρεσία της Περιφέρειας μας ενημέρωσε ότι προκειμένου να βελτιώσει τη σημερινή κακή βατότητα του οδοστρώματος θα προβεί, τις επόμενες μέρες, σε επιφανειακές και σποραδικές επιδιορθώσεις του ασφαλτοτάπητα. Δεν γίνεται όμως καμία αναφορά για την ριζική αντιμετώπιση του προβλήματος.
Είναι γνωστό, όμως, σε όσους ζουν, εργάζονται ή επισκέπτονται το Νομό μας ότι το τμήμα αυτό του δρόμου από τότε που κατασκευάσθηκε παρουσιάζει τα ίδια προβλήματα διόγκωσης και παραμόρφωσης της τελικής επιφάνειάς του. Μέχρι σήμερα έχουν επαναληφθεί επιφανειακές εργασίες συντήρησης για βελτίωση της βατότητας χωρίς όμως να λύνεται οριστικά το πρόβλημα, αφού δεν εξαλείφεται το αίτιο που προκαλεί το αποτέλεσμα.
Παραμένει γι’ αυτό, εδώ και πολλά χρόνια, ένα σημαντικό πρόβλημα στη βασική οδική πύλη είσοδο-εξόδου του Βόλου και της Μαγνησίας από και προς την ΠΑΘΕ και τον κόμβο του Βελεστίνου.
Η θεραπεία βέβαια των κακοτεχνιών του παρελθόντος με συνεχείς επιφανειακές συντηρήσεις του οδοστρώματος δεν είναι λύση, όπως έχει αποδειχθεί. Είναι θέμα ποιότητας κατασκευής κι αν δεν αντιμετωπισθεί ριζικά το κόστος συντήρησης θα είναι πολλαπλάσιο όπως και η ταλαιπωρία των οδηγών.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών απαιτείται μια συνολική αντιμετώπιση της υπάρχουσας κατάστασης στο τμήμα αυτό της εθνικής οδού από τον ανισόπεδο κόμβο(Α/Κ) Βελεστίνου μέχρι τον Α/Κ του Περιφερειακού, στη οδό Λαρίσης.
Πρόκειται, σύμφωνα με την κατηγοριοποίηση του ΥΠΕΧΩΔΕ για το οδικό δίκτυο της χώρας, για έναν κλειστό αυτοκινητόδρομο που παραμένει «κλειστός» μόνο στους καταλόγους του Υπουργείου και της Περιφέρειας.
Στην πραγματικότητα δεν έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου, αφού λειτουργεί χωρίς παράπλευρους δρόμους, με πολλές κατά μήκος παράνομες εισόδους και εξόδους, που εγκυμονούν κινδύνους για τους διερχόμενους ή εισερχόμενους, σ’ αυτές, οδηγούς. Είναι φανερό, λοιπόν, ότι απαιτείται η σύνταξη μελέτης που θα αντιμετωπίζει το σύνολο των προβλημάτων με βελτιώσεις της χάραξης, σ’ ορισμένα επιμέρους τμήματα, σύμφωνα με τις προδιαγραφές του ΥΠΕΧΩΔΕ για τους κλειστούς αυτοκινητόδρομους.
Στο πλαίσιο αυτής της μελέτης πρέπει να επανεξετασθεί επίσης και η πλήρης ανακατασκευή του οδοστρώματος μπροστά στο στρατιωτικό εργοστάσιο, 304 ΠΕΒ, αφού είναι ολοφάνερο στον καθένα, χωρίς να διαθέτει ειδικές γνώσεις, ότι πρόκειται είτε για αστοχία στη φάση του σχεδιασμού είτε για εξόφθαλμη κακοτεχνία κατά τη φάση της κατασκευής του έργου.
Το έργο αυτό εντάσσεται στα παράπλευρα αλλά ουσιαστικά έργα των Μεσογειακών του 2013 και πρέπει να ξεκινήσει από τώρα η ωρίμανση και η προετοιμασία της μελέτης και του έργου. Η ΝΑΜ ήδη συγκεντρώνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία του τεχνικού φακέλου και σύντομα θα είναι σε θέση να προτείνει στο ΥΠΕΧΩΔΕ, την Περιφέρεια και την Εκτελεστική Επιτροπή των Μεσογειακών Αγώνων το φάκελο προκήρυξης της μελέτης.
Με την ολοκλήρωση της μελέτης θα γίνουν επιτέλους γνωστά και τα προβλήματα των παραμορφώσεων του οδοστρώματος στο 304 ΠΕΒ, το είδος των επεμβάσεων που απαιτούνται και τελικά το κόστος κατασκευής ώστε να αντιμετωπίσουμε οριστικά ένα χρονίζον πρόβλημα που μας εκθέτει ως υπηρεσίες, ως κατασκευαστές, ως μελετητές και τελικά ως συντεταγμένη και σύγχρονη πολιτεία.
Σχόλια