ΟΙ ΔΕΚΑ ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ

Μετά από μια πολύωρη και γόνιμη συζήτηση, το Νομαρχιακό Συμβούλιο(Ν.Σ.), σχεδόν ομόφωνα, ενέκρινε το Επιχειρησιακό Σχέδιο του Νομού για την επόμενη προγραμματική περίοδο 2007 – 2013. Στην ίδια συνεδρίαση αποφάσισε επίσης για τις δέκα(10) μεγάλες πολιτικές προτεραιότητες, τους δέκα σημαντικούς επιχειρησιακούς στόχους του Νομού για την επόμενη περίοδο.
Η υλοποίηση των παρεμβάσεων αυτών θα φέρουν δραστικές αλλαγές στην περιοχή μας, βελτιώνοντας σημαντικά την εικόνα του Νομού, τον τρόπο λειτουργίας, τις δυνατότητες και τις προοπτικές ανάπτυξης.
Το όραμά μας στη νέα ψηφιακή εποχή, στην εποχή της νέας οικονομίας, είναι μια Μαγνησία πόλος γνώσης, καινοτομίας και επιχειρηματικότητας, μια Μαγνησία υψηλής ποιότητας περιβάλλοντος και τουρισμού, μια Μαγνησία ποιοτικής και περιβαλλοντικά ευαίσθητης γεωργίας.
Στην επιδίωξη μας αυτή, η προστασία του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος, πρέπει να αποτελέσει πρώτο κοινό στόχο για την επόμενη περίοδο.
Είναι το πλούσιο και διαφοροποιημένο φυσικό περιβάλλον, το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Νομού, που συμβάλλει στην ανάπτυξη του τουρισμού και στην ποιότητα ζωής των κατοίκων.
Γι’ αυτό, η διαχείριση των στερεών απορριμμάτων, των υλικών εκσκαφών και κατεδαφίσεων, τα δίκτυα ύδρευσης και άρδευσης, η νιτρορύπανση των υπογείων υδάτων, είναι τα προβλήματα που πρέπει άμεσα και ριζικά να αντιμετωπισθούν.
Η προστασία των οικισμών του Πηλίου, με μείωση της δόμησης και των μαζικών κατασκευών κι η μετατροπή του «βουνού των Κενταύρων» σε περιοχή οίκο-ανάπτυξης θα πρέπει να είναι πρώτος στόχος για το Νομό, τους εκπροσώπους του και τους πολίτες.
Δεύτερη μεγάλη επιλογή για τη Μαγνησία είναι η ισόρροπη ανάπτυξη κι ιδιαίτερα η ισόρροπη ανάπτυξη του τουρισμού. Ήδη ο τουρισμός αποτελεί τον πιο σημαντικό οικονομικό κλάδο με ποσοστό συμμετοχής 60%, περίπου, στον ετήσιο πλούτο του Νομού.
Η αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων της περιοχής και η σταδιακή θεματική διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος (σύγχρονες μορφές τουρισμού κλπ.) πρέπει να είναι επιδίωξη μας.
Η τρίτη μεγάλη στόχευση μας πρέπει να είναι η ανάπτυξη της Νοτιοδυτικής Μαγνησίας. Είναι μια περιοχή με φυσικό πλούτο, στο επίκεντρο συνδυασμένων μεταφορών, που μπορεί να προσβλέπει με αισιοδοξία το μέλλον.
Η κατασκευή του φράγματος Μαυρομάτη σήμερα και του Ξηριά Αλμυρού «αύριο», η ανάληψη πρωτοβουλιών από την νεοσυσταθείσα, από τους Δήμους της περιοχής, αναπτυξιακή ανώνυμη εταιρεία, η βελτίωση του οδικού δικτύου (παράκαμψη Αχίλλειου, βελτίωση της παλαιάς εθνικής οδού κι η αξιοποίηση των λιμενικών εγκαταστάσεων στο Πηγάδι και το Αχίλλειο) θα συμβάλλουν αποφασιστικά σ’ αυτή την κατεύθυνση.
Η ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και ερευνητικών υποδομών είναι η τέταρτη μεγάλη πολιτική και επιχειρησιακή στόχευση για το Νομό μας. Η χωροθέτηση της έδρας του Πανεπιστημίου και των 12 από τα 16 τμήματά του στο Βόλο, είναι ένα ακόμη μεγάλο πλεονέκτημα για την περιοχή.
Η σύνδεση της πρωτογενούς έρευνας με την παραγωγή, σε συνδυασμό με τα αλλά ερευνητικά κέντρα, το Τεχνολογικό Πάρκο, το ΚΕΤΕΑΘ και τον Πόλο Καινοτομίας, μπορούν να καταστήσουν το νομό και πάλι πρωταγωνιστή και στη νέα οικονομία, σε επίπεδο χώρας.
Η πέμπτη μεγάλη στόχευση της ΝΑΜ είναι η ολοκλήρωση των έργων ανασύστασης της λίμνης Κάρλας και η αξιοποίηση των εγκαταστάσεών της. Σε μια εποχή λειψυδρίας, κλιματικών αλλαγών και διαρκούς ταπείνωσης του υπόγειου υδροφορέα, εδώ και χρόνια, είναι επιτακτική ανάγκη, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, η ολοκλήρωση των έργων και η άμεση πλήρωση με νερό του νέου ταμιευτήρα.
Η ολοκλήρωση και η λειτουργία θα αλλάξει ριζικά τα δεδομένα και θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.
Η ολοκλήρωση του οδικού δικτύου του Νομού και η σύνδεση με το περιφερειακό και εθνικό δίκτυο, είναι ο έκτος στόχος, παρά του ότι σύμφωνα με τα κριτήρια ωριμότητας και ένταξης των νέων έργων θα απορροφήσει το 46% των συνολικών πόρων που διεκδικούνται για την περίοδο 2007-2013.
Ο περιφερειακός, το οδικό κύκλωμα του Πηλίου με τις παρακάμψεις των αστικών κέντρων και των οικισμών (Αγριά, Λεχώνια, Καλά Νερά, Άφησο, Αχίλλειο, κ.τ.λ.) και των ορεινών οικισμών (ΚΔ Πηλίου και της Ζαγοράς) είναι οι μεγάλες επιλογές του Νομού.
Η ολοκλήρωση και η αξιοποίηση του Αεροδρομίου της Νέας Αγχίαλου, είναι η έβδομη επιλογή του Νομαρχιακού Επιχειρησιακού Σχεδίου. Η αεροπορική σύνδεση είναι σήμερα βασική προϋπόθεση ανάπτυξης ποιοτικού και εναλλακτικού τουρισμού, έρευνας, επιχειρηματικότητας κ.λπ.
Η ανάπτυξη ενός ηλεκτρικού τρένου, που θα λειτουργήσει ως προαστιακός σιδηρόδρομος και θα ενώνει το Βόλο με τις άλλες Θεσσαλικές πρωτεύουσες και το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο, για την ανάπτυξη μιας πολυκεντρικής Θεσσαλίας σε συνδυασμό με το αεροδρόμιο της Αγχιάλου και το λιμάνι του Βόλου.
Η ενίσχυση των υποδομών που αποτελούν προϋπόθεση για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας, με νέα επιχειρηματικά και βιοτεχνικά πάρκα στην περιοχή του Βόλου και του Αλμυρού, κι η αξιοποίηση των υπαρχουσών υποδομών και του Πανεπιστημίου, είναι η ένατη μεγάλη πολιτική και επιχειρησιακή στόχευση για τον νομό την επόμενη περίοδο.
Η δέκατη, αλλά όχι τελευταία σε σημασία παρέμβαση, στην οποία πρέπει να στοχεύσει ο Νομός είναι η ανάπτυξη και η αξιοποίηση του λιμενικού συστήματος και των θαλάσσιων μεταφορών. Το λιμάνι του Βόλου είναι ένα μεγάλο λιμάνι της χώρας, είναι το λιμάνι της Θεσσαλίας και της κεντρικής Ελλάδος κι ένα ακόμη μεγάλο πλεονέκτημα για τη Μαγνησία. Το λιμάνι πρέπει άμεσα να αποκτήσει ένα νέο προγραμματικό σχέδιο(master plan) ανάπτυξης λιμενικών εγκαταστάσεων και χρήσεων, ώστε να λειτουργήσει συμπληρωματικά με το λιμάνι του Αλμυρού. Μόνο έτσι θα αποτελέσει ουσιαστικό οργανισμό συνέργειας και αναφοράς για την πόλη και την περιοχή και όχι σημείο τριβής για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις σε βάρος της πόλης από τη λειτουργία του.Να, γιατί το επιχειρησιακό σχέδιο είναι ένα σημαντικό εργαλείο αναφοράς για τη Μαγνησία. Να, γιατί αξίζει να αναλάβει, ο καθένας στον τομέα ευθύνης του, πρωτοβουλίες που θα κατατείνουν στην επιτυχία των στόχων που τίθενται. Στόχοι που θα αλλάξουν την εικόνα του Νομού και θα συμβάλλουν στην αειφόρο ανάπτυξη της περιοχής.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ ΑΥΞΗΣΗ ΔΙΟΔΙΩΝ ΒΟΛΟΥ - ΛΑΡΙΣΑΣ: ΜΙΑ ΙΔΙΟΤΥΠΗ ΤΟΠΙΚΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ

Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΑΙΑΝΤΑ, Η AΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΟΛΟΥ

Ας μιλήσουμε, επιτέλους, για την πόλη μας Ενέργεια και περιβάλλον μείζονα θέματα για την επόμενη 5ετία