Ο ΠΟΛΙΤΗΣ «ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΟ ΜΑΡΜΑΡΟ» ΤΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΟΥ

Συνέντευξη στην Ειρήνη Καραμήτσου ΝΕΟΣ ΤΥΠΟΣ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ

Ποιο είναι το διακύβευμα των εκλογών της 7ης Νοεμβρίου; Γιατί οι πολίτες πρέπει να επιλέξουν τη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΙΑ και τον Πάνο Σκοτινιώτη;

Το διακύβευμα των Δημοτικών εκλογών δεν είναι ούτε η καταγραφή των κομματικών ποσοστών, που επιχειρούν ορισμένοι, ούτε η ψήφος διαμαρτυρίας, προς την κεντρική πολιτική σκηνή, αλλά η επιλογή μιας σοβαρής, έμπειρης και δυναμικής Τοπικής Αρχής, ικανής να αναλάβει τη διαχείριση των τοπικών υποθέσεων, για την επόμενη 4ετία.
Ο δημότης γνωρίζει καλά ότι όχι μόνο είναι ο τελικός κριτής, που καλείται να επιλέξει τον καλύτερο Δήμαρχο για την πόλη του, αλλά κι ότι είναι ο ίδιος που στο τέλος καλείται να πληρώσει «το μάρμαρο» της καλής ή κακής επιλογής του αν «παρασυρθεί» από κομματικές ή άλλες «σειρήνες». Γιατί ο Δήμος παρέχει υπηρεσίες που βαρύνουν με τα δημοτικά τέλη τους ίδιους τους δημότες. Έχει γι’ αυτό ιδιαίτερη σημασία, για όσους δεν ξέρουν «πρόσωπα και πράγματα», ο υποψήφιος Δήμαρχος να είναι μια προσωπικότητα που συσπειρώνει την ευρύτερη δυνατή αποδοχή. Την ευρύτερη δυνατή εκτίμηση των πολιτών ότι θα είναι ένας καλός Δήμαρχος. Ο Πάνος Σκοτινιώτης και ο συνδυασμός του είναι μια αμιγώς αυτοδιοικητική υποψηφιότητα, υπερκομματική, με μεγάλη εμπειρία και γνώση γι’ αυτό πιστεύω ότι μπορεί να ανταποκριθεί απόλυτα στη μεγάλη πρόκληση του νέου Δήμου Βόλου.

Ποια νομίζετε ότι είναι τα σημαντικότερα προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπίσετε στο νέο Δήμο Βόλου από την 1η Ιανουαρίου;

Ο Δήμος Βόλου ενοποιείται διοικητικά με τους γειτονικούς Δήμους και γίνεται ο 6ος μεγαλύτερος Δήμος της χώρας. Ταυτόχρονα 15πλασιάζεται όσον αφορά τα διοικητικά του όρια και από 27000 στρέμματα γίνεται 387000 στρέμματα. Η ίδια η ενοποίηση των δημοτικών υπηρεσιών, εν λειτουργία, με παράλληλη προσπάθεια βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών είναι η πρώτη μεγάλη πρόκληση. Είναι φανερό ότι οι πολίτες δεν θα δώσουν ούτε μια ημέρα περίοδο χάριτος. Πρέπει να κερδίσουμε από την πρώτη στιγμή τη μάχη της καθημερινότητας και την εμπιστοσύνη τους στη διαχείριση των παραδοσιακών αρμοδιοτήτων του Δήμου (καθαριότητα, νερό, πράσινο, κοινωνικός τομέας κλπ).
Το νοικοκύρεμα και η διαφάνεια στη διαχείριση πόρων είναι επίσης προτεραιότητα. Η ποιότητα ζωής στην οποία συμβάλλουν το κυκλοφοριακό, οι μετακινήσεις πεζών και ποδηλάτων, μαζί με τα μεγάλα έργα (περιφερειακός, προσβάσεις στο Πήλιο και το χιονοδρομικό, αποχέτευση κλπ) είναι προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε.

Η αερορρύπανση επιβαρύνει την πόλη. Πως μπορεί να αντιμετωπιστεί ένα σύνθετο και δύσκολο πρόβλημα;

Πράγματι πρόκειται για ένα σύνθετο και δύσκολο θέμα γιατί εκτός των άλλων η αερορρύπανση που υφίσταται η πόλη έχει σχέση και με το ανάγλυφο της ευρύτερης περιοχής, το οποίο, κάτω από ορισμένες συνθήκες, εγκλωβίζει στους αέριους ρύπους. Είναι δε ένα από τα στοιχεία που συμβάλλουν αρνητικά στην ποιότητα ζωής της πόλης. Η Νομαρχία, όπως γνωρίζεται, σε συνεργασία με το ΑΠΘ έχει ήδη ερευνήσει κι έχει καταγράψει τις πηγές αερορρύπανσης. Σήμερα ξέρουμε ακριβώς ποιος ρυπαίνει και σε τι ποσοστό η κάθε πηγή κι επομένως ξέρουμε εναντίον ποίου πρέπει να κινηθούμε.
Δυστυχώς, η μεγαλύτερη πηγή ρύπανσης, σε ποσοστό μεγαλύτερο του 60%, προέρχεται από τη λειτουργία της ίδιας της πόλης, δηλαδή από το κυκλοφοριακό, τις καύσεις, τους καυστήρες, τα εργοτάξια και έπονται οι βιομηχανίες, το λιμάνι, κλπ. Συνεπώς, οι ρυθμίσεις στην κυκλοφορία, η ολοκλήρωση του περιφερειακού, η επιβολή κανόνων στη διακίνηση οικοδομικών υλικών μέσα στην πόλη, στις κατεδαφίσεις και τις χωματουργικές εργασίες είναι κάποια από τα μέτρα που πρέπει να αποτελέσουν προτεραιότητα προς την κατεύθυνση αντιμετώπισης αυτού του προβλήματος παράλληλα με τον έλεγχο τήρησης της νομοθεσίας από τις βιομηχανίες και το λιμάνι.

Παρακολουθήσατε από κοντά το έργο του Περιφερειακού την τελευταία 4ετία ως επικεφαλής της Επιτροπής των τοπικών φορέων. Τι πρέπει να περιμένουμε;

Ο Περιφερειακός είναι ένα έργο ζωής για το Πολεοδομικό Συγκρότημα. Δυστυχώς, από κακούς χειρισμούς του παρελθόντος, δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί ούτε καν το πρώτο τμήμα του Βόλου και συνεχίζει να ταλαιπωρεί την περιοχή για μία 10ετία. Σήμερα μετά από τις προσπάθειες της Νομαρχίας το έργο «απελευθερώνεται» από τον Ανάδοχο που αδυνατεί να συνεχίσει την κατασκευή του έργου.
Η πίεσή μας, πλέον, προς το Υπουργείο Υποδομών, στην αρμοδιότητα του οποίου ανήκει το έργο, είναι να δημοπρατήσει άμεσα τις υπολειπόμενες εργασίες από την είσοδο στη Λαρίσης μέχρι την παραλιακή της Αγριάς, ώστε πριν από το επόμενο καλοκαίρι να δοθεί σε λειτουργία το σύνολο του έργου. Ο στόχος είναι εφικτός αν τώρα γίνει η αντικατάσταση του εργολήπτη. Πρέπει να ολοκληρωθούν επίσης, κατά προτεραιότητα, οι μελέτες για τα τμήματα «Μπουρμπουλήθρα»- Λαρίσης και παράκαμψη Αγριάς ‘ώστε να ακολουθήσει η κατασκευή άλλων δύο ζωτικών τμημάτων του Περιφερειακού.

Το Χιονοδρομικό κέντρο Πηλίου είναι πλούτος και πλεονέκτημα της περιοχής. Δεν έχει όμως εύκολη πρόσβαση από το σημερινό οδικό δίκτυο. Τι πρέπει να γίνει;

Πράγματι, η μοναδική οδική πρόσβαση στο χιονοδρομικό κέντρο γίνεται σήμερα μέσω Πορταριάς αφού στο τμήμα Αγριά - Χάνια απαιτείται βελτίωση με διαπλάτυνση σε δύο τουλάχιστο δύσκολα και κρίσιμα σημεία (θέσεις «καστελόβραχος» και «βαγόνι») ενώ ο δρόμος Αγ. Λαυρέντιος - Χάνια παραμένει χωματόδρομος εδώ και πολλά χρόνια. Μετά δε την κατασκευή του δρόμου Χάνια – Κισσός η σύνδεση του χιονοδρομικού από το Ανατολικό Πήλιο παίρνει νέες διαστάσεις εύκολης πρόσβασης πρέπει όμως να συνδυαστεί με την παράκαμψη του ίδιου του κέντρου. Πρέπει να κινηθούμε στη βάση του έργου που έχει ήδη προετοιμάσει η Νομαρχία δηλαδή ήτοι: αναβάθμιση του άξονα Βόλου – Πορταριά – Χάνια, χρηματοδότηση της βελτίωσης της οδικής ασφάλειας στα δύο σημεία του Αγριά Δράκεια για τα οποία η Νομαρχία έχει ήδη ετοιμάσει οριστικές μελέτες. Για την τρίτη διαδρομή Αγ. Λαυρέντιος – Χάνια έχει ήδη συνταχθεί και υποβληθεί στην Περιφέρεια προκαταρκτική περιβαλλοντική μελέτη σύνδεσης της υπάρχουσας διάνοιξης με τα Χάνια. Όλα αυτά βέβαια προϋποθέτουν τη χρηματοδότηση σύνταξης οριστικών μελετών προκειμένου στη συνέχεια να δρομολογηθεί και η κατασκευή των έργων που θα αναβαθμίσουν την πρόσβαση στο Πήλιο και στο χιονοδρομικό κέντρο.

Η αντιπλημμυρική θωράκιση του Π.Σ. Βόλου από τους μεγάλους χείμαρρους που το διασχίζουν ήταν για πολλά χρόνια πάγιο αίτημα. Τι καινούργιο υπάρχει για Ξηριά Κραυσίνδωνα;

Μετά από προσπάθειες τριών(3) ετών η Νομαρχία, μελέτησε και τελικά εντάξαμε στο ΠΕΠ-Θεσσαλίας την κατασκευή δύο(2) σημαντικών έργων για τους δύο μεγαλύτερους χειμάρρους του ΠΣ Βόλου. Πρόκειται για την κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων προϋπολογισμού 20 εκ ευρώ στους χειμάρρους Ξηριά και Κραυσίνδωνα που δημοπρατούνται μέχρι τις εκλογές και ξεκινάει από νέο χρόνο η κατασκευή τους. Έτσι προστατεύονται οριστικά οι συνοικίες του Βόλου που πολλές φορές έχουν υποστεί ζημιές από πλημμυρικά φαινόμενα.
Έτσι προστατεύεται κι ο έλληνας φορολογούμενος που μόνο στις πλημμύρες του 2006 πλήρωσε για αποζημιώσεις στη Νεάπολη και σε άλλους οικισμούς της Μαγνησίας 8 εκ ευρώ.
Η νέα Δημοτική Αρχή, το πλαίσιο του νέου Δήμου, στην αρμοδιότητα του οποίου περιέρχεται πλέον η επιμέλεια ρεμάτων και χειμάρρων, πρέπει να προωθήσει ένα συνολικό σχεδιασμό, για τη σταδιακή μελέτη και κατασκευή αντίστοιχων έργων σε πολλά ακόμη ρέματα και χείμαρρους.


Ο νέος Βόλος συμπεριλαμβάνει ένα μεγάλο τμήμα του Πηλίου. Πως βλέπεται αυτή τη συνύπαρξη μιας αστικής περιοχής με τους παραδοσιακούς και προστατευόμενους οικισμούς.

Το Πήλιο είναι συνυφασμένο με το Βόλο κι αποτελεί σημαντικό πλούτο και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την περιοχή μας. Είναι αγαπημένος τουριστικός προορισμός για έλληνες και ξένους επισκέπτες. Για να παραμείνει πλεονέκτημα για την περιοχή πρέπει να διατηρήσει τα χαρακτηριστικά του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντός. Πρέπει να διατηρήσει τη φυσιογνωμία με τα αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά του.
Η Δημοκρατική Συμπολιτεία και ο υποψήφιος Δήμαρχος Πάνος Σκοτινιώτης έχει δεσμευθεί ότι η δουλειά που έγινε, την προηγούμενη 4ετια, από την απερχόμενη Νομαρχιακή Αρχή κι εκκρεμεί ακόμη στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, με τροποποίηση του ΠΔ και λήψη μέτρων προστασίας του φυσικού αι δομημένου περιβάλλοντος, θα αξιοποιηθεί και θα ολοκληρωθεί. Πιστεύω ότι είναι υποχρέωση όλων μας να αναδείξουμε και να προστατεύσουμε τον πλούτο της περιοχής μας.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΟ «ΚΛΕΙΣΙΜΟ» ΤΩΝ ΝΟΜΑΡΧΙΩΝ, Ο Γ.Γ. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΑΙ Η ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

ΚΟΙΝΗ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΟΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΓΝΩΜΗ"