ΟΙ ΟΔΙΚΕΣ ΠΡΟΣΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΧΙΟΝΟΔΡΟΜΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΗΛΙΟΥ

Η προχθεσινή ευχάριστη χιονόπτωση στο χιονοδρομικό κέντρο και στο Πήλιο συνδυάστηκε όπως αναμενόταν και από τις προηγούμενες χρονιές από τα γνωστά μποτιλιαρίσματα των οχημάτων σε διάφορα σημεία του οδικού δικτύου προς Χάνια. Οι δυσλειτουργίας αυτές προκαλούνται όχι μόνο από την απειθαρχία των οδηγών στις υποδείξεις των υπηρεσιών, τις παράνομες σταθμεύσεις επί της εθνικής οδού που εμποδίζουν τα εκχιονιστικά μηχανήματα αλλά και από τις αντικειμενικές δυνατότητες και τη φέρουσα ικανότητα του ίδιου του οδικού δικτύου πρόσβασης στο χιονοδρομικό κέντρο από διαφορετικά σημεία των παραλιακών οικισμών. Όλα αυτά χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το έκτακτο γεγονός του ατυχήματος και της ελάχιστης «παιδείας» των οδηγών σε χιονισμένους δρόμους. Είναι χαρακτηριστική η εικόνα που έβλεπε κανείς την πρώτη μέρα του χιονιού, στη άκρη ή στη μέση του δρόμου, γιατί γλίστρησε, οδηγοί και συνοδηγοί να προσπαθούν ο μεν ένας να διαβάζει τις οδηγίες ο δε άλλος να προσπαθεί να βάλλει τις αλυσίδες κάτω από την πίεση των εκχιονιστικών που έπρεπε να κάνουν τη δουλεία τους.
Είναι όμως σίγουρο ότι ακόμη κι αν οι δρόμοι πρόσβασης στο Πήλιο είχαν τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά σύγχρονων επαρχιακών δρόμων η φέρουσα ικανότητά τους, η χωρητικότητά τους, δεν είναι απεριόριστη.
Είναι γνωστό ότι η κύρια πρόσβαση σήμερα στο χιονοδρομικό κέντρο είναι από τον άξονα Βόλου- Πορταριά- Χάνια και δευτερεύοντος από τον άξονα Αγριά – Δράκεια - Χάνια και βέβαια από το Ανατολικό Πήλιο από την διαδρομή Τσαγκαράδα-«καράβωμα» Ζαγορά - Χάνια.
Η σημερινή Νομαρχιακή Αρχή έχει τονίσει ότι μετά την κατασκευή του δρόμου Χάνια – Κισσός, που ολοκληρώνεται τους επόμενους μήνες, η σύνδεση του χιονοδρομικού από το Ανατολικό Πήλιο παίρνει νέες διαστάσεις εύκολης πρόσβασης.
Γι’ αυτό από την αρχή της θητείας της έθεσε ως στόχο την κατασκευή έργων αναβάθμισης των προσβάσεων στο Πήλιο, στον άξονα Βόλος – Πορταριά – Χάνια, στον άξονα Αγριά – Δράκεια – Χάνια και στον άξονα Αγ. Λαυρέντιος – Χάνια και βέβαια την κατασκευή παράκαμψης του ίδιου χιονοδρομικού κέντρου η λειτουργία του οποίου, σύμφωνα με τον υπάρχοντα σχεδιασμό, θα διακόπτει τη χειμερινή περίοδο την κυκλοφορία στον άξονα Χάνια – Κισσός. Για το λόγο αυτό προωθεί συστηματικά και με δικούς της πόρους την ωρίμανση (σύνταξη μελετών και αδειοδοτήσεις) των παραπάνω προτάσεων.
Για την αναβάθμιση του άξονα Βόλου – Πορταριά – Χάνια είχε ήδη συνταχθεί προκαταρτική μελέτη παράκαμψης όλων των οικισμών, με χάραξη που θα ξεκινάει από τον Περιφερειακό (πριν από είσοδο σήραγγας) και ακολουθώντας την ανατολική πλευρά του χειμάρρου Αναύρου θα καταλήγει στη σημερινή έξοδο του οικισμού Πορταριά. Έτσι όποιος κατευθύνεται χιονοδρομικό θα παρακάμπτει τους όλους οικισμούς, όποιος κατευθύνεται Πορταριά και Μακρινίτσα θα εισέρχεται στον οικισμό Πορταριά. Άμεσα εξετάζεται επίσης η ωρίμανση του έργου παράκαμψης του οικισμού της Άλλης - Μεριάς μέσα από την υπάρχουσα χάραξη, στους πρόποδες του λόφου της Επισκοπής.
Σε συνεργασία του Δήμο Αγριάς έχει συνταχθεί επίσης προμελέτη αναβάθμισης της διαδρομής Αγριά- Δράκεια –Χάνια η οποία επίσης διά του Περιφερειακού, όταν ολοκληρωθεί, θα συνδέσει το χιονοδρομικό κέντρο με την Αγριά και το Π.Σ. Βόλου.
Για την τρίτη διαδρομή Αγ. Λαυρέντιος – Χάνια έχει ήδη συνταχθεί και υποβληθεί στην περιφέρεια προμελέτη οδοποιίας και περιβαλλοντική μελέτη σύνδεσης της υπάρχουσας παλαιάς διάνοιξης της ΜΟΜΑ με τα Χάνια γιατί δυστυχώς η χάραξη αυτή σήμερα καταλήγει πίσω από τις εγκαταστάσεις του χιονοδρομικού.
Για τη μεγάλη δε έλλειψη της παράκαμψης του χιονοδρομικού κέντρου έχει συνταχθεί μελέτη οδοποιίας και περιβαλλοντική μελέτη οι οποίες έχουν υποβληθεί στο ΥΠΕΧΩΔΕ για έγκριση περιβαλλοντολογικών όρων. Έχουν διατυπωθεί καταρχήν αντιρρήσεις από την ειδική Υπηρεσία του Υπουργείου είμαστε όμως σε μια συνεχή συνεργασία προκειμένου να οριστικοποιηθεί η λύση της παράκαμψης του χιονοδρομικού που θα αποσυνδέσει οριστικά την λειτουργία του χιονοδρομικού κέντρου από την κυκλοφορία στον άξονα Χάνια – Κισσός.
Όλα αυτά βέβαια προϋποθέτουν τη χρηματοδότηση της σύνταξης των οριστικών μελετών προκειμένου στη συνέχεια να δρομολογηθεί και η κατασκευή των έργων που θα αναβαθμίσουν την πρόσβαση στο Πήλιο και στο χιονοδρομικό κέντρο.
Πέρα όμως από την αναβάθμιση του οδικού δικτύου πρόσβασης στο Πήλιο και το χιονοδρομικό κέντρο απαιτείται η κατασκευή χώρων υποδοχής των οχημάτων με ιδιωτικού και δημόσιους χώρους στάθμευσης. Δεν μπορεί να χρησιμοποιείται το οδόστρωμα του οδικού δικτύου είτε για τη στάθμευση των οχημάτων ούτε για την «στήσιμο» πάγκων πώλησης προϊόντων όπως γίνεται σήμερα κατά μήκος των οικισμών του Πηλίου. Δεν μπορεί να επιτρέπεται ακόμη και σήμερα η έκδοση οικοδομικών αδειών στο Πήλιο χωρίς την πρόβλεψη κατασκευής χώρων στάθμευσης. Αυτή είναι μία από τις ρυθμίσεις που έχουμε ζητήσει να προωθήσει το ΥΠΕΧΩΔΕ στο Διάταγμα του Πηλίου που δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχει υλοποιηθεί.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΟ «ΚΛΕΙΣΙΜΟ» ΤΩΝ ΝΟΜΑΡΧΙΩΝ, Ο Γ.Γ. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΑΙ Η ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

ΚΟΙΝΗ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΟΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΓΝΩΜΗ"