Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ

«Το φέτος μένουμε Ελλάδα» να γίνει κυρίαρχο σύνθημα και στάση όλων


Η οικονομική κρίση που βιώνει η παγκόσμια οικονομία, σε συνδυασμό με τις «εγχώριες» αδυναμίες, βρίσκουν την Ελλάδα, όπως πολλοί έγκυροι αναλυτές τονίζουν, μπροστά σε μια μεγάλη πρόκληση. Η χρηματοοικονομική κρίση που φέρνει ύφεση στην παγκόσμια βιομηχανική παραγωγή φαίνεται ότι θα έχει ως συνέπεια να πληγούν τόσο ο τουρισμός όσο και η ναυτιλία που είναι ισχυροί οικονομικοί τομείς για τη χώρα μας.
Μείωση της παγκόσμιας παραγωγής συνεπάγεται μείωση των μεταφορών και του εμπορίου και συνεπώς μείωση της ναυτιλιακής δραστηριότητας. Στον τομέα της ναυτιλίας δεν φαίνεται να μπορούμε να κάνουμε και πολλά πράγματα για να επηρεάσουμε τα πράγματα.
Στον τουριστικό τομέα όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά. Εδώ η οικονομική ύφεση θα πλήξει τα μεσαία εισοδήματα και κατά συνέπεια την αγοραστική δύναμη των πολιτών που μετακινούνται για λόγους αναψυχής και διακοπών.
Στo μεγάλο αυτό για τη χώρα μας οικονομικό τομέα μπορούμε να αναπροσαρμόσουμε τις πολιτικές μας εν όψει της επερχόμενης κρίσης. H πρώτη συνέπεια αυτής της κρίσης θα είναι η όξυνση του ο ανταγωνισμού στην παγκόσμια τουριστική αγορά τα επόμενα χρόνια.
Είχα την ευκαιρία να παραβρεθώ το τελευταίο 3ήμερο, μαζί με στελέχη της Νομαρχίας, στη μεγάλη τουριστική έκθεση του Μιλάνου. Σ’ ένα τεράστιο εκθεσιακό χώρο κρατικοί και ιδιωτικοί οργανισμοί απ’ όλο τον κόσμο και ιδιαίτερα από την Ευρώπη ήταν εκεί για να προβάλουν, με κάθε μέσο, το ιδιαίτερο τουριστικό τους προϊόν, όχι μόνο στους επαγγελματίες του τουριστικού τομέα αλλά και στους χιλιάδες πολίτες που επισκέφτηκαν μαζικά την έκθεση.
Η Ελλάδα ήταν εκεί με τον ΕΟΤ, ήταν εκεί με τις μεμονωμένες περιοχές της (Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα κλπ). Η Μαγνησία ήταν επίσης εκεί, με το ενιαίο περίπτερο του Νομού, όπως ήταν και η Σκιάθος και η Αλόννησος με ξεχωριστές παρουσίες.
Ήταν εκεί όμως κι όλες οι ανταγωνίστριες χώρες της βαλκανικής και όχι μόνο. Η Τουρκία με «ναυαρχίδα» την Κων/νούπολη και με κεντρικό σύνθημα, κάτω από μια μεγάλη αφίσα που παρουσίαζε μια χριστιανική μορφή, το ότι ήταν η μητρόπολη του βυζαντινής αυτοκρατορίας. Το ίδιο και οι άλλες χώρες της γύρω περιοχής, μηδέ της Αλβανίας εξαιρουμένης, που μπαίνει επίσης δυνατά και ανταγωνιστικά στην ίδια αγορά μετά τις επενδύσεις των τελευταίων χρόνων.
Είναι γνωστό ότι και ο Νομός μας στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στην τουριστική «βιομηχανία» αφού ο ετήσιος πλούτος της περιοχής προέρχεται σε ποσοστό πάνω από το 60% από τον τουρισμό και κατά συνέπεια η όποια αρνητική εξέλιξη στην τουριστική οικονομία διεθνώς θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στην ελληνική και την τοπική μας οικονομία.
Στον τομέα του τουρισμού η επαπειλούμενη κρίση πρέπει να αποτελέσει πρόκληση για επανεξέταση των πολιτικών που ασκούνται, για επανεξέταση της στάσης του καθενός μας είτε είναι εργαζόμενος και επιχειρηματίας στο χώρο είτε είναι απλός καταναλωτής του τουριστικού προϊόντος. Η αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών στον τομέα και η ανάδειξη των πλεονεκτημάτων του Νομού είναι πάντα πρώτος στόχος. Αλλά και η πολιτεία, εν όψει της κρίσης, πρέπει να επανασχεδιάσει τις πολιτικές. Στο εξωτερικό πρέπει να εντείνει τις προσπάθειες όσον αφορά την προβολή της χώρας και των ιδιαιτεροτήτων της αξιοποιώντας κάθε μέσο που σήμερα διατίθεται εκτός από τις παραδοσιακές εκθέσεις που είναι σημαντικές και πρέπει να ενισχυθούν. Το αρμόδιο Υπουργείο πρέπει να αξιοποιήσει καλύτερα τους διαθέσιμους πόρους και να προωθήσει τον εκσυγχρονισμό του διαθέσιμου σήμερα μηχανισμού του ΕΟΤ με τα παραδοσιακά γραφεία του σε διάφορες πόλεις της Ευρώπης.
Ένα δεύτερο σημαντικό στοιχείο που πρέπει να αξιοποιηθεί και μας αφορά όλους είναι ο εσωτερικός τουρισμός. Η στήριξη δηλαδή της ντόπιας αγοράς τόσο από τους έλληνες που προτίθενται να ταξιδέψουν στην Ευρώπη ή αλλού όσο και με την επέκταση του κοινωνικού τουρισμού καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Γιατί δεν χάθηκε ο κόσμος αν αναβάλλει κανείς την έξοδό του από τη Ελλάδα για διακοπές ή ένα ταξίδι αναψυχής για την επόμενη χρονιά. Αντίθετα είναι δείγμα κοινωνικής ευθύνης απέναντι σε μια πολυπληθή ομάδα συμπολιτών μας που ζουν και συμβάλλουν στη συνολική οικονομία μέσα από τον τριτογενή τομέα και τον τουρισμό .
Το «φέτος μένουμε Ελλάδα» πρέπει να γίνει κυρίαρχο σύνθημα του Υπουργείου ενώ τα μέσα ενημέρωσης πρέπει να γίνουν χορηγοί επικοινωνίας μιας τέτοιας εθνικής προσπάθειας άμβλυνσης των εκπτώσεων της κρίσης.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΟ «ΚΛΕΙΣΙΜΟ» ΤΩΝ ΝΟΜΑΡΧΙΩΝ, Ο Γ.Γ. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΑΙ Η ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Τι είχες Γιάννη τι είχα πάντα οι ανατριχιαστικοί διάλογοι της Πυροσβεστικής

ΚΟΙΝΗ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΟΑΡΙΣΤΕΡΑΣ