ΟΔΟΣ ΧΑΝΙΑ-ΚΙΣΣΟΣ

Με καλούς ρυθμούς, όπως όλοι διαπιστώνουν, ολοκληρώνεται ο νέος οδικός άξονας που θα συνδέει απευθείας τον οικισμό Χάνια με τον Κισσό και κατ’ επέκταση τα Χάνια με τους παραλιακούς και τους ορεινούς οικισμούς του Α. Πηλίου. Πρόκειται για ένα νέο δρόμο μήκους οκτώ(8) χιλιομέτρων που θα ανατρέψει τη σημερινή κατάσταση στην περιοχή και θα συμβάλλει στην ανάπτυξη του τουρισμού και τη βελτίωση της μεταφοράς των αγροτικών προϊόντων, αφού θα μειώσει κατά δώδεκα(12) χιλιόμετρα το παλαιό οδικό κύκλωμα του Πηλίου (Χάνια, Καράβωμα, Μακρυράχη Ανήλιο, Μούρεσι κ.λπ.). Ένα πάγιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής κι ένα όραμα για τη Μαγνησία θα γίνει πραγματικότητα. «Ήμουν νιος και γέρασα», έλεγαν χαρακτηριστικά κάποιοι συνομιλητές μας, κατά την πρόσφατη επίσκεψη του Νομάρχη στην περιοχή.
Το έργο, πράγματι, απασχόλησε την περιοχή για πολλές 10ετίες, ενώ οι μελέτες ξεκίνησαν στις αρχές του 2000 και η κατασκευή του την Άνοιξη του 2006. Με την προϋπόθεση της ομαλής κατασκευαστικής πορείας και τη συμπαράσταση όλων, φαίνεται ότι στο τέλος του χρόνου το έργο θα ολοκληρωθεί.
Δυστυχώς κατά το 1ο έτος της εργολαβίας, που αρχίζει στις 3-4-06, χωρίς ιδιαίτερο λόγο, κατασκευάσθηκε ελάχιστο έργο (μόλις 150.000 ευρώ έναντι προϋπολογισμού σύμβασης σχεδόν έξι(6) εκατ. ευρώ) παρά του ότι ακόμη κι ο χειμώνας του 2007 ήταν «ευνοϊκός». Χάθηκε πολύτιμος χρόνος για να ακολουθήσει στη συνέχεια μια μεγάλη και δύσκολη προσπάθεια όλων (Νομαρχίας, Δήμου και αναδόχου εταιρείας) ώστε να εξασφαλιστούν, η συναίνεση των κατοίκων για τις απαλλοτριώσεις που δεν είχαν γίνει, η ανακατασκευή των δικτύων ύδρευσης και άρδευσης που «βρέθηκαν» στη διαδρομή του έργου, η επίλυση κατασκευαστικών προβλημάτων (καταπτώσεις, αποστραγγίσεις νερών κ.λπ.), η εξασφάλιση χώρων εναπόθεσης κ.λπ. Σ’ όλα αυτά πρέπει να προσθέσει κανείς και την πολύ «καλή» χρονιά, από άποψη χιονοκάλυψης, για τη λειτουργία του χιονοδρομικού που ουσιαστικά διέκοψε κάθε εργασία από το Νοέμβριο μέχρι το Μάρτιο του 2008.
Αυτό όμως που συνέβη κατά την κατασκευή του έργου, δηλαδή η διακοπή κυκλοφορίας των εργοταξιακών οχημάτων, λόγο λειτουργίας του χιονοδρομικού κέντρου, θα είναι μια μόνιμη κατάσταση για το ίδιο δρόμο αύριο αν δεν εξασφαλιστεί έγκαιρα η κατασκευή ενός πρόσθετου οδικού έργου. Ενός δρόμου που θα παρακάμπτει το χιονοδρομικό και θα διαχωρίζει τις δύο συγκρουόμενες στον ίδιο χώρο δραστηριότητες, δηλαδή της ταυτόχρονης κυκλοφορίας των οχημάτων και των ανθρώπων που απολαμβάνουν το σκι κατεβαίνοντας από τις πίστες με ταχύτητα και κατευθυνόμενοι στους αναβατήρες που είναι κάτω από το δρόμο. Ήδη στο Α. Πήλιο μιλούν για «καλοκαιρινό» δρόμο.
Την εκκρεμότητα αυτή του αρχικού σχεδιασμού, που προέβλεπε την ταύτιση του δρόμου Χάνια-Κισσός, στο πρώτο τμήμα του, με το δρόμο Χάνια-χιονοδρομικό κέντρο, αντιμετωπίσαμε από την αρχή σε στενή συνεργασία με τον Ορειβατικό Σύλλογο και το Δήμο. Σύντομα απορρίφθηκαν οι προτάσεις που υπήρχαν για μερική υπογειοποίηση του δρόμου κάτω από τις πίστες του χιονοδρομικού κι επιλέξαμε την πλήρη παράκαμψη των εγκαταστάσεων του κέντρου με τη χάραξη ενός νέου δρόμου περίπου δύο(2) χιλιομέτρων. Ήδη έχει συνταχθεί η σχετική μελέτη και έχει ζητηθεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ η έγκριση τροποποίησης των προηγούμενων περιβαλλοντικών όρων. Στο τεύχος της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων(ΜΠΕ) επισημαίνουμε προς την ειδική υπηρεσία του Υπουργείου ότι η επιβάρυνση του δάσους από τη νέα χάραξη θα ισοσταθμιστεί με την κατάργηση του σημερινού δρόμου προς το χιονοδρομικό, μετά το παρκινγκ, με την αποξήλωση της ασφάλτου και την απόδοση του χώρου που καταλαμβάνεται σήμερα στο δάσος. Ελπίζουμε ότι η έγκριση θα δοθεί γιατί διαφορετικά θα επαληθευτούν οι φόβοι όσων μιλούν για «καλοκαιρό» δρόμο. Ένα δεύτερο θέμα που πρέπει επίσης να αντιμετωπιστεί, σε σχέση με το χιονοδρομικό κέντρο, είναι η αντικατάσταση τμήματος της σημερινής διαδρομής μεγάλων αποστάσεων των αθλητών με νέα διαδρομή που έχει ήδη προτείνει ο Ορειβατικός. Μόνο έτσι θα έχουμε έναν πλήρη και ασφαλή διαχωρισμό των λειτουργιών του χιονοδρομικού κέντρου και του νέου δρόμου Χάνια-Κισσός ο οποίος θα μπορεί να λειτουργεί απρόσκοπτα όλο το χρόνο υπέρ των κατοίκων και των επισκεπτών της περιοχής.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΤΟ «ΚΛΕΙΣΙΜΟ» ΤΩΝ ΝΟΜΑΡΧΙΩΝ, Ο Γ.Γ. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΑΙ Η ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Τι είχες Γιάννη τι είχα πάντα οι ανατριχιαστικοί διάλογοι της Πυροσβεστικής

ΚΟΙΝΗ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΟΑΡΙΣΤΕΡΑΣ